خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: بعضی از کاندیداها به‌جای پاسخگویی انشا خوانی کردند/مردم ایران در انتخابات به مسائل قومیتی توجه نمی‌کنند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: ملت ایران نشان داده که همواره یکپارچه است و در انتخابات توجهی به مسائل قومیتی ندارد. در انتخابات سال ۱۳۸۸ هم عده‌ای تصور می‌کردند که به دلیل آذری بودن خودشان و لر بودن همسرشان، رأی این دو قومیت را دارند که این برداشت غلطی بود.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در خصوص مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری گفت: متأسفانه باوجود تأکید رهبر معظم انقلاب پیرامون رعایت اخلاق به کاندیداها و هوادارانشان، در این مناظره بداخلاقی‌هایی رخ داد. اگرچه این دوره نسبت به مناظرات قبلی بی‌اخلاقی‌های کمتری رخ داد، ولی انتظار ملت ایران این است که همین مقدار از اتهام زدن نامزدها هم صورت نگیرد.

وی ادامه داد: قصد بعضی از نامزدها از این رفتار، تحریک احساسات عمومی به جهت رأی آوری بود ولی به عقیده من نتیجه عکس خواهند گرفت. البته بعضی از کاندیداها هم بسیار اخلاقی عمل کردند که قطعاً مردم ما به این مسئله توجه دارند.

این نماینده مجلس خبرگان بابیان اینکه عمده سؤالات مناظره پرسش‌های مدنظر مردم هم بود، اذعان کرد: بعضی از نامزدها به جای پاسخ دادن به سوالات انشاء می‌خواندند، معلوم بود افراد متن را از پیش آماده کرده‌اند و به‌جای پاسخ‌گویی به سؤالات زمانشان را به ارائه این مطالب اختصاص می‌دادند. این مطلب نشانه ضعف افراد است، این سؤالات پرسش‌های مردم بوده و مطلوب بود که افراد در خصوص آن‌ها روشنگری کنند.

مصباحی مقدم ادامه داد: درست آن بود که تمامی افراد سؤالات یکسان داشته باشند تا بدانیم هرکدام چه پاسخی دارند. در این صورت مقایسه صحیح‌تری بین افراد صورت می‌گرفت. مناظره به معنی ارائه نظرات است که لازمه تحقق کامل آن، یکسانی سؤالات است.

این نماینده ادوار گذشته مجلس پیرامون اظهارنظرهای مهر علیزاده و همتی به زبان آذری تصریح کرد: ملت ایران نشان داده که همواره یکپارچه است و در انتخابات توجهی به مسائل قومیتی ندارد. در انتخابات سال ۱۳۸۸ هم عده‌ای تصور می‌کردند که به دلیل آذری بودن خودشان و لر بودن همسرشان، رأی این دو قومیت را دارند که این برداشت غلطی بود. نامزدها باید یک نگاه ملی داشته باشند و در سخنانشان تمامی ملت ایران را مخاطب قرار دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا