خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: کسانی‌که به میدان انتخابات می‌آیند باید به اصول انقلاب وفادار باشند.

آیت الله مصباحی مقدم: کسانی که برای انتخابات به میدان می‌آیند، باید به انقلاب و اصول آن وفادار باشند. نکته قابل توجه در این میان این‌ است که انقلاب وقتی به ثمر می‌رسد که ما اسلام را به‌طور کامل و جامع در کشور پیاده کرده باشیم تا مردم شیرینی حاکمیت اسلام را بچشند.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، پیرامون شاخص‌های انقلابی برای انتخاب اصلح، اظهار داشت: هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، فضا بیشتر متناسب با شرایط انتخابات می‌شود، از این جهت جای امیدواری است و همچنین این انتظار وجود دارد که جریانات سیاسی رویکرد مثبت به انتخابات داشته باشند تا مردم هم امیدوار به انتخابات و مشارکت شوند، اما یکی از شاخص‌های انقلابی بودن این است که کسانی که می‌خواهند کاندیدای ریاست جمهوری یا شورا‌ها شوند، افرادی باشند که وفادار به انقلاب باشند و این ذهنیت را نداشته باشند که دوران انقلاب پایان پیدا کرده است، چون در گذشته شاهد بودیم برخی از موضع‌گیری‌ها حکایت از ختم انقلاب می‌کرد.

وی ادامه داد: انقلاب ادامه دارد و این اصولی که انقلاب داشته، باید استمرار یابد و روحیه حضور در میدان و در خدمت پیشرفت انقلاب می‌بایست تداوم داشته باشد. کسانی که برای انتخابات به میدان می‌آیند، باید وفادار به آرمان امام خمینی باشند؛ انقلاب اسلامی وقتی به ثمر می‌رسد که ما اسلام را به طور کامل و جامع در کشور خود پیاده کرده باشیم تا مردم شیرینی حاکمیت اسلام را بچشند و تنها در این‌صورت است که به میدان می‌آیند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: علاوه بر انقلابی بودن، کاندیدای ریاست جمهوری باید تحرک لازم را داشته باشد و تمام همت و ظرفیت خود را در راستای رشد و پیشرفت ایران از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به‌کار گیرد. و کسانی که به میدان انتخابات می‌آیند، می‌بایست نگاهشان به ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان باشد، نه اینکه ببینند آیا دولت‌های خارجی چراغ سبزی نشان می‌دهند و احیاناً شکلاتی به ما می‌دهند تا ابراز خوشحالی کنیم.

مصباحی مقدم درباره نقش شورای نگهبان در صیانت از انقلاب نیز گفت: شورای نگهبان نقش بسیار مهمی دارد؛ چرا که کار آن احراز صلاحیت برای کاندیداتوری ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس در ادوار گذشته و آینده و اعضای خبرگان است. این وظیفه را شورای نگهبان باید با دقت و وسواس با رعایت مرّ قانون انجام دهد و هیچ اغماضی در احراز صلاحیت‌ها نداشته باشد.

وی افزود: گاهی مواقع افراد مواضعی دارند و اقداماتی می‌کنند، رفتار‌هایی دارند که برای همه آشکار نیست، اما آن‌چه را که از طرق قانونی به نزد شورای نگهبان می‌رسد و اطمینان خاطر پیدا می‌کند که این طریق مورد اعتماد است با توجه به آنها درباره احراز صلاحیت‌ها تصمیم می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا