خبردیدار هاشورای فقهی بانک مرکزیفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، دکتر علی صالح آبادی و هیات همراه با آیت الله العظمی علوی گرگانی دیدار و به ارائه گزارش پرداختند.

آیت الله العظمی علوی گرگانی در این دیدار با قرائت آیه شریفه‌ای از قرآن گفتند: امیدواریم که با روی کار آمدن شما کاستی‌هایی که در گذشته در بانک مرکزی دیده می‌شد برطرف شود.معظم‌له با اشاره به رویه شبهه آلود دریافت سود بانکی افزودند: باید تلاش کنید که دریافت سودهای غیر مشروع و یا جریمه‌های دیرکرد که بعضاً نامشروع است از شبکه بانکی حذف شود و تمام کارهای بانکی در چهارچوب شرع انجام گیرد.

ایشان افزودند: نظارت بر رویه بانک‌ها و عملکرد بانک‌ها باید تقویت شود.حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت اقتصاد در معیشت مردم بر ایجاد ثبات در بازار ارز و قیمت کالا بیان داشتند: مردم در اضطراب و ناراحتی به سر می‌برند و از نوسانات قیمتی در بازار گلایه مند هستند لذا باید تلاش کنید که ارز و قیمت‌ها در بازار به ثبات کافی برسد و از این نابسامانی‌ها عبور کنیم.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در این نشست صمیمانه با اشاره به سوابق دکتر صالح آبادی در مسئولیت های گذشته و دغدغه‌های ایشان برای پیشبرد امور در چهارچوب فقه اسلامی، تصریح کرد: انصافاً تعهد عملی رئیس کل بانک مرکزی به بانکداری اسلامی ستودنی است.

ایشان با تأکید بر ضرورت ساماندهی سود بانکی و موضوع دیرکردهای ناشی از آن تصریح کرد: انشاالله در دوره جدید بانک مرکزی، این خواسته مراجع عظام تقلید، در حد توان مدیران جدید برطرف شود.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به پیشبرد بخش های مختلف اقتصاد در جهت منافع ملی و مردم تاکید کرد: باید با تمهیدات عملی در حوزه پولی و اقتصادی، کارها برای مردم تسهیل شود.

رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار گفت: در دوره جدید بانک مرکزی، توسعه بانکداری بر مبنای قوانین اسلامی با تمهیداتی که اندیشیده شده است در دستور کار جدی قرار گرفته است.

آیت الله مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی نیز در این دیدارها ضمن تأکید بر تقویت جایگاه شورای فقهی در بانک مرکزی در این دوره یادآور شد: در حال حاضر ابزار‌های سیاست‌های پولی بانکی براساس قواعد شرعی و فقهی طراحی می‌شود و در این زمینه نیز معاونت نظارت بانک مرکزی مکلف شده است که با طراحی فرم‌های ویژه و خاص بر روند اجرای ضوابط فقهی و شرعی مصوب شورا بر فعالیت نظام بانکی و اجرای بهتر این قواعد نظارت کند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا