جامعه روحانیت مبارزخبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: حادثه مشهد حاصل آموزش‌های تکفیری بوده است/ جامعه روحانیت مبارز این اتفاق را محکوم می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: شهادت و مجروح شدن این روحانیون کاملا مظلومانه و غافلگیرانه اتفاق افتاد که این حادثه نشان دهنده روحیه سبوعیتی است که حاصل آموزش‌های تکفیری است.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در واکنش به حادثه مشهد اظهار داشت: حادثه‌ای که در صحن مطهر پیامبر اعظم در حرم رضوی رخ داد حادثه بسیار ناگواری بود که توسط یک تبعه بیگانه با تفکری داعشی در حمله به سه این روحانی صورت گرفت  که حاکی از این است که آنها به صورت خاص حمله به روحانیون شیعه را مبنا قرار داده‌اند.

مصباحی مقدم با اشاره به شهادت یکی از روحانیون در این حادثه تصریح کرد: شهادت و مجروح شدن دو روحانی دیگر کاملاً مظلومانه و غافلگیرانه اتفاق افتاد، آن هم در مکان مقدسی همچون حرم مطهر امام رضا و از این رو این حادثه نشان دهنده روحیه سبوعیتی  است که حاصل آموزش‌های تکفیری است. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: کسانی که در جهان مسئله حقوق بشر را علم می کنند، درباره این اتفاق هم باید به میدان بیایند و آن را محکوم کنند چراکه حریمی که حرمت دارد توسط یک جنایتکار که تحت تأثیر القائات شیطانی جریان تکفیری است بدون مقدمه و مسئله پیشینی شکسته شده است. 

وی با بیان اینکه این سه روحانی افرادی جهادی بوده‌اند که در محروم‌ترین مناطق مشهد مشغول خدمت و جهاد تبیین بودند،  یادآور شد:  پس از این حادثه زائران حرم این جنایتکار را که دست به چنین اقدامی زد دستگیر کردند که باید به آن افراد دست مریزاد گفت. 

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: آنچه بسیار مهم است محکوم کردن این اقدام توسط دستگاه‌های امنیتی داخلی و نهادهای بین المللی است، بنده نیز به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت این اقدام جاهلانه و سبوعانه را محکوم می‌کنم و امیدوارم با دقت دستگاه های امنیتی این موضوع ریشه یابی و مشخص شود آیا ریشه آن تحریک این افراد توسط جریان خاصی در درون و بیرون کشور بوده یا اینکه برخی قصد داشته‌اند حرمت حرم‌رضوی را زیر سوال ببرند. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ممکن است با این اتفاق برخی به دنبال دامن زدن به اختلافات میان شیعه و سنی باشند یادآور شد:  این در حالی است که اهل سنت این اقدام را محکوم کردند و همه نهادهای روحانی در داخل و خارج کشور نیز باید آن را محکوم کنند تا این مسئله منجر به اختلاف بین برادران مسلمان نشود و همه باید در این زمینه هوشیاری داشته باشیم.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا