اتحادیه اقتصاددانان جهان اسلامخبرفقط خبر

پیشنهاد آیت الله مصباحی مقدم برای ساخت واکسن کرونا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم برگزاری نشست‌هایی میان نخبگان جهان اسلام برای مبادله معلومات و اطلاعات در راستای رسیدن به واکسن و درمان کرونا تاکید کرد.

آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم دوشنبه شب ۱۲ آبان ماه در وبینار “تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در عصر کرونا برای جوامع اسلامی”در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، با بیان اینکه ملت‌های مسلمانان در شرایط امروز باید نسبت به موضوع مواسات و همدلی نگاه ویژه‌تری داشته باشند، اظهار کرد: تامین امکانات مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان یکی از اولویت‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد و در این میان روابط میان مسلمانان نباید آن‌ها را از کمک به یکدیگر غافل کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر توان علمی برای درمان این بیماری در کشوری وجود دارد، باید این تجربیات و توان به اشتراک گذاشته شود، اضافه کرد: علاوه بر عمل به دستورات بهداشتی که دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است، فراهم‌آوردن امکانات بهداشتی و پزشکی نیز از اولویت بسیاری برخودار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشورهایی داریم که در شرایط مادی و امکانات مطلوب‌تری به‌سر می‌برند، این کشورها باید به دنبال کمک به کشورهایی باشند که با مشکلات مختلف به ویژه اقتصادی روبرو هستند.

وی بر لزوم برگزاری نشست‌هایی میان نخبگان جهان اسلام برای مبادله معلومات و اطلاعات در راستای رسیدن به واکسن و درمان کرونا تاکید کرد و گفت: دانشمندان جهان اسلام برای اختراع واکسن کرونا باید گردهم آیند و بتوانند پیش‌تر از سایر ملت‌ها در این زمینه به نتیجه برسند.

مصباحی مقدم ادامه داد: اکنون با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در جمهوری اسلامی ایران از نظر تامین امکانات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری در شرایط مطلوبی هستیم و از واردات کیت آزمایشی بی‌نیاز شده و تجهیزات بهداشتی را به دیگر کشورها نیز صادر می‌کنیم.

وی از اجرای رزمایش همدلی و مواسات در ایران اسلامی به فرمان رهبری یاد کرد و گفت: این تجربه موفق می‌تواند از ایران به دیگر کشورهای اسلامی منتقل شود و در نقطه مقابل دستاوردهای دیگر ملت‌ها، نیز می‌تواند به ملت و مسئولان ایران ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا