خبرفقط خبر

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از ضعف مدیریت اجرایی است/ بزرگترین دستاورد انقلاب استقلال سیاسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر تیمی باورمند و مدیر و قوی و با نگاه به ظرفیت های داخلی بر ایران حاکم شود، می تواند بخش اعظمی از مشکلات ایران مثل تورم، بیکاری و… را از بین ببرد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به یوم الله ۲۲ بهمن ، اظهار داشت: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی دست یافتن به شعار استقلال ازادی جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: قبل از دستیابی به انقلاب کشور ما یک کشور در دست بیگانگان بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انگلستان در آن شرایط هند را در استعمار خود داشت و کمپانی هند شرقی مدیریت استعماری هند را در دست داشت که این کمپانی یک رادیو داشت که در تهران هم شنیده می شد.

مصباحی مقدم افزود: با اراده انگلیس شاه ایران معین شد و تا وقتی که رضاخان در راستای اهداف استعماری انگلستان حرکت می کرد، قدرت او مستقر و مستمر بود.

وی افزود: وقتی جنگ جهانی اتفاق افتاد و رضاخان تمایل به طرف آلمانی ها پیدا کرد به راحتی او را از این کشور بردند و به مستعمره دیگر خودشان در افریقای جنوبی تبدیل کردند و برای جایگزینی او محمدرضا پهلوی که ولیعهد ایران شناخته می شد برای دستیافتن به پادشاهی منتظر تایید سفارت بریتانیا قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خاطرات حسین فردوست از شاه ایران، گفت: خاطرات حسین فردوست به خوبی حکایت از این می کند که در کاخ ولیعهد تا چه حد نفوذ آمریکایی ها وجود داشت؛  فردوست می گوید محمدرضا بمن گفت حسین تو فردا مقابل سفارت انگلستان قدم بزن و ببین کسی از سفارت خارج می شود یا نه و بگو محمدرضا می گوید تکلیف من چیست؟  صبح روز بعد من مقابل سفارت قدم می زدم و دیدم شخصی از آنجا بیرون آمد و به نزدیک من آمد و من هم پیام محمدرضا را به آن شخص دادم و او گفت تا وقتی که محمدرضا نقشه پیشروی آلمان ها را در اتاق کار خودش نصب کرده و رادیو آلمان را باز کرده و پیشروی آلمانی ها را دنبال می کند انتظاری از حمایت ما نداشته باشد.

وی ادامه داد: فردوست نوشته است من وقتی پیام آن شخص را به محمد رضا دادم چنگ زد ونقشه ارتش آلمان را از روی دیوار خود کند و رادیو را بست، فردا صبح وقتی رفتم تا این مسئله را بگویم آنها قبل از گفتن من تمام ماجرا را بازگو کردند! یعنی  انگلیسی ها تا این حد بر درون کاخ نفوذ داشتند.

مصباحی مقدم گفت: علاوه بر این نخست وزیران شاه نیز با تایید آمریکا و انگلیس بر روی کار می آمدند. در اواخر دوران سلطنت محمدرضاشاه وقتی تاریخ مصرف «هویدا» تمام شد و نتوانست اوضاع را سروسامان دهد، «جمشید آموزگار» را بر روی کار آوردند که او هم طبق اعلام رادیو بی بی سی مورد تایید آمریکا وانگلیس بود. وقتی آموزگار هم نتوانست اوضاع را سروسامان دهد «شریف امامی» روی کار آمد و دولت «آشتی ملی» تشکیل داد که او هم نتوانست دوام بیاورد لذا دولت «نظامی ازهاری» شکل گرفت و بلافاصله رادیو های آمریکا و انگلیس اعلام کردند این دولت هم مورد حمایت ماست.

*قدرتهای جهانی در روی کار آمدن رهبری، روسای جمهور و نمایندگان ما نقشی ندارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنابراین به لطف الهی بیگانگان و قدرتهای جهانی در روی کار آمدن رهبری، روسای جمهور و نمایندگان ما نقشی ندارند و این بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران و به نوعی استقلال سیاسی است.

مصباحی مقدم افزود: قبل از پیروی انقلاب ارتش از نظر نظامی ارتشی بود که تا دندان مسلح بود، آموزش خلبانان ما در آمریکا، ایتالیا و انگلستان صورت می گرفت. به حمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش و سپاه ما،  قدرت نظامی بسیار قوی و کارآزموده ای را پدید اوردند و توانستند ۸سال  جنگ تحمیلی را مقابل ناتو صیانت کنند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور در اختیار بیگانه قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز نیروی اطلاعاتی ما نیرویی قوی، فائق و مسلط است و تجربیاتی از مبارزه با تروریسم دارد که خود غرب در مبارزه با تروریسم ندارد به همین دلیل سرویس های اطلاعاتی غربی برای مبارزه با تروریسم به استفاده از آموزه های اطلاعات ما روی آورده اند.

*استقلال سیاسی، نظامی و امنیتی بسیار کارساز و مهم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران به لحاظ فرهنگی نیز در دوران قبل از انقلاب وابسته به غرب بود و تمام امکانات فرهنگی رژیم شاه در خدمت تغییر فرهنگ اسلامی و ایرانی به فرهنگ غربی به کار گرفته می شد؛ دانشگاه ها، مدارس، سینما، مجلات و حتی تفریحات غیر مشروع ما در خدمت تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی به فرهنگ غربی بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی این فرهنگ اسلامی است که فرهنگ مسلط است.

مصباحی مقدم گفت: دشمنان درصددند تا از طریق فضای مجازی و ماهواره بر تغییر تفکر جوانان ما تاثیر بگذارند لذا امیدواریم جوانان اجازه ندهند تغییری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در دوران طاغوت وابسته به غرب بود، تصریح کرد: سازمان برنامه ایران را آمریکایی ها بنیان گذاری کردند و قبل از پیروزی انقلاب آمریکایی ها ۷ برنامه را برای ایران نوشتند و نقشی را به ایران دادند که نقش مونوپل در مقابل متروپل را ایفا کند یعنی کشورهای غربی بعنوان کشورهای مادر باشند و ایران در سایه قدرت آنها از نظر اقتصادی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته ایم صنایع زیربنایی ریخته گری در فولاد،  آهن الات،  مس و پتروشیمی داشته باشیم و نیمی از صادرات ۴۰ میلیارد دلاری ما حاصل پتروشیمی ها و صادرات فولاد است.

وی با اشاره به اعمال تحریم ها علیه کشورمان افزود: در حالیکه ۴۲ سال تحت اعمال تحریم های ظالمانه بودیم اما توانسته ایم مقتدرانه به فعالیت های خود ادامه دهیم.

*ضرورت استقرار مدیر اجرایی باورمند و قوی در کشور

مصباحی مقدم اظهار کرد: البته معنا و مفهوم این سخنان این نیست که ما مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت و یا تحریم ها مانند تورم دورقمی، بیکاری دورقمی و کاهش ارزش پول ملی نداریم، البته تمامی این مشکلات مربوط به مدیریت اجرایی کشور و نگاه اقتصادی به خارج از کشور است.

وی تاکید کرد: اگر تیمی باورمند و مدیر و قوی و با نگاه به ظرفیت های داخلی بر ایران حاکم شود می تواند بخش اعظمی از مشکلات ایران مثل تورم، بیکاری را از بین ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت بسیار زیادی دارد که رهبر معظم انقلاب تمامی آنها را در گام دوم انقلاب ترسیم کرده اند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا