اتحادیه اقتصاددانان جهان اسلامخبرنشست ها و همایش ها

آیت الله مصباحی مقدم: اتحاد جهان اسلام در شکستن سلطه دلار منجر به سقوط اقتصاد آمریکا می‌شود.

گنبدکاووس – ایرنا – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چرخش بیش از ۶۰ درصد دلار آمریکا در خارج از این کشور میان کشورهای نفت خیر مسلمان و غیرمسلمان، گفت: اگر جهان اسلام با هم برای شکست سلطه دلار هم‌پیمان شوند و از این پول در معاملات خود استفاده نکنند به طور قطع اقتصاد آمریکا سقوط خواهد کرد.

آیت الله غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس اتحادیه جهانی تقریب نهاد اقتصاددانان و فعالان اقتصادی روز پنجشنبه در نشست “تبیین وحدت در گفتمان انقلاب اسلامی” در گنبدکاووس، اظهارداشت: آمریکا کسری بودجه میلیاردی خود را با تزریق دلار جبران می‌کند و علت نرخ پایین ۲.۵ درصدی تورم در آمریکا این است که این کشور تورم خود را با دلار به جهان منتقل می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از برقراری وحدت در میان جهان اسلام برای حفظ اقتصاد کشورش بکار گرفته است، گفت: امروزه همگرایی چند کشور مانند عراق، سوریه، لبنان و فلسطین با جمهوری اسلامی ایران، لرزه بر حکومت کاخ سفید و صهیونیست‌ها انداخته چه برسد به اینکه کل جمعیت ۱.۵ میلیاردی جهان اسلام در مقابل سیاست‌های دنیای استکبار با هم متحد شوند.

مصباحی مقدم با اشاره به عهد و پیمان میان آمریکا و اروپا برای تصمیم‌گیری سرنوشت همه کشورهای دنیا، اظهارداشت: بعد از اینکه ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) هر اقدامی را که برای ارتباط تجاری و فعالیت سیاسی با ایران انجام داده بودند، برگرداندند. 

وی افزود: اتحاد آمریکا و اروپا برای تصمیم گیری در مساله برجام باعث افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد و اروپایی‌ها بعد از گذشت سه سال از خروج آمریکا از برجام هنوز هیچ اقدامی برای کاهش تحریم‌ها انجام ندادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهان اسلام نیز با اتحاد و همدلی باید در مقابل توطئه‌های دشمنان که برای اهداف مشترک با هم وحدت دارند، ایستادگی کند تا در نهایت نابودی استکبار رقم بخورد.

مصباحی مقدم با تبریک میلاد باسعادت و پربرکت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ایشان را برای بشریت نعمت بزرگی از طرف خداوند برای نشان راه درست رسیدن به کمال دانست و گفت: امام صادق(ع) در دوران حیات پربرکت خود به ترویج معارف الهی و تربیت شاگردان بزرگی از اهل تسنن و تشیع پرداختند.

عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام ادامه داد: امام ابوحنیفه و مالک بن انس از بزرگان اهل سنت شاگردان امام جعفر صادق(ع) بودند که پنج جلد از روایات منقول اهل سنت از ایشان را جمع آوری کردند.

مصباحی مقدم افزود: از امام جعفر صادق(ع) نقل است به یکی از اصحاب خود فرمودند که در جماعت اهل سنت نماز بخوانید از بیماران آن‌ها عیادت کنید و اگر فردی از آنان فوت کرد در مراسم تشییع وی حضور داشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تشیع و تسنن برادر یکدیگر هستند، گفت: وحدت حاکم میان شیعه و سنی در ایران اسلامی از حالت رسمی خارج و به محبت قلبی تبدیل شده است لذا بیگانگان چه در داخل و چه خارج از کشور تلاش دارند با اقدامات تفرقه افکنانه مانع گسترش وحدت بر پایه محبت و مهربانی در جهان اسلام شوند.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت، گفت: استان گلستان و این شهرستان به عنوان الگویی شایسته از همزیستی برادرانه اقوام و مذاهب شناخته می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در ایران اسلامی تشکیل و زندگی مسالمت آمیزی با هم دارند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا