خبرنشست ها و همایش ها

آیت الله مصباحی مقدم: از استان گلستان باید به عنوان نمونه و الگوی موفق کشوری و بین المللی در زمینه وحدت یاد شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، آیت الله مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش جایگاه وحدت در گفتمان انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: اهل سنت نه تنها براداران ما، بلکه خود ما هستند و با توجه به اینکه اقوام مختلف در گلستان زندگی همراه با مودت دارند این استان باید به نمونه‌ای از وحدت تبدیل شود.

وی با اشاره به روش حضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق و توصیه‌های آنها در این باره گفت: بر اساس آموزه‌های دینی باید اهل تشیع در میان جماعت‌های اهل تسنن حاضر شوند که این رفتار زیبنده یک بنده‌ی واقعی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه دولتمردان آمریکا و هم پیمان‌های آنان در غرب هم قسم شده اند که خاورمیانه روز خوش نداشته باشد گفت: آمریکا کسری بودجه‌ی میلیارد دلاری دارد و به همین علت بار تورم و مشکلات اقتصادی کشورش را بر دوش سایر کشور‌های جهان می‌اندازد.

آیت الله مصباحی مقدم افزود: اگر کشور‌های مسلمان متحد شوند که در معاملات تجاری و نفتی از دلار استفاده نشود اقتصاد آمریکا سقوط خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم گفت: اهل تسنن و تشیع نه به براساس یک الگوی رسمی، بلکه بر اساس یک حس قلبی با هم وحدت دارند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا