فقط خبر

مردم شایسته مجلسی قوی و در تراز انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، شب گذشته در مسجد جامع المهدی شهرری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: این ایام به حق دهه فجر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به فجر قسم یاد می کند، ادامه داد: پس از فجر است که روشنایی خورشید بر تاریکی شب غلبه و طلوع می کند.

آیت‌الله مصباحی مقدم با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه خداوند در کمینگاه مستکبران، طغیانگران و طاغوتیان است، ابراز کرد: این کلام قرآن کریم با دهه فجر منطبق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه رضاشاه از طغیانگران و فاسدان بود، افزود: او ملت ایران را اسیر انگلیسی ها کرد و با کشف حجاب، تعطیل کردن مجالس اهل بیت(ع) و کشتار روحانیان به ترویج و گسترش بی دینی در کشور پرداخت.

وی اضافه کرد: فرزند رضاشاه نیز همچون پدر با تصویب قانون کاپیتولاسیون ملت ایران را به بردگی آمریکا در آورد؛ بر اساس این قانون آمریکایی ها می توانستند هر نوع رفتاری با ایرانیان داشته باشند اما در مقابل هیچ ایرانی حق مقابله با بی ناموسی و حکمرانی آنان را در کشور نداشت.

آیت‌الله مصباحی مقدم ادامه داد: آن زمان ۴۶ هزار نظامی و مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند؛ کسانی که امروز می گویند دوران رضاشاه راحت بودیم و رفاه داشتیم چرند می گویند چرا که رفاه و امنیت تنها برای درباریان و نزدیکان آنان بود و مردم عادی در فقر مطلق و حلب آبادها زندگی می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: جشن شیراز که میلیاردها تومان هزینه برایش صرف شده بود در حالی در ایران برگزار شد که مردم جنوب شیراز نان برای خوردن نداشتند و هموطنان عزیزمان در سیستان و بلوچستان به شدت گرفتار قحطی بودند.

وی با اشاره به اینکه شاه و درباریان پیش از انقلاب تنها به فکر عیش و نوش خود بودند و به مردم توجهی نداشتند، گفت: ایران در دوران طاغوت علاوه بر وابستگی گرفتار فقر نیز بود و در همین شرایط انقلاب اسلامی ایران با نفس قدسی امام راحل و فداکاری شهدا بیروز شد.

آیت‌الله مصباحی مقدم با بیان اینکه امروز پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزی شاهد صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان هستیم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی تنها منحصر به ملت ایران نبود برای همین ما امروز شاهد نفوذ آن در کشورهای منطقه هستیم نفوذی که هستی استکبارجهانی را به نابودی و وجود رژیم صهیونیستی را به آتش می کشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سرنوشت کشور بعد از پیروزی انقلاب به دست مردم رقم خورد، عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی مردم هیچ نقشی در انتصاب و عزل مسؤولان کشور نداشتند در حالی که امروز مردم صاحبان اصلی انقلاب بوده و خودشان مسؤولان کشور را به صورت مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: در دوران طاغوت نظامیان کشور ذلیل آمریکا بودند در حالی که امروز به برکت انقلاب و خون شهدا نظامیان کشور پایگاه آمریکا را در عین الاسد هدف قرار می دهند بدون آنکه دشمن واکنشی از خود نشان دهد.

آیت‌الله مصباحی مقدم در پایان به انتخابات آتی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در انتخابات آتی به کسانی رای دهید که انقلابی، جهادگر، عدالت خواه و کارآمد باشند؛ نتیجه آرای مردم باید روی کارآمدن مجلس و دولتی قوی باشد چرا که ملت ایران شایسته نمایندگان خدوم و کاربلد هستند.

پایان/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا