اتحادیه اقتصاددانان جهان اسلامخبرفقط خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری: جنگ اقتصادی علیه ملت ایران مصداق نقض حقوق بشر از سوی رژیم آمریکاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی علیه ملت ایران مصداق نقض حقوق بشر از سوی رژیم آمریکاست، گفت: عدم اجازه دستیابی به داروها و امکانات مبارزه با بیماری کرونا، خود نوعی اقدام علیه بشریت و مصداق نقض حقوق بشر بود.

آیت الله غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نقض حقوق بشر سیستماتیک از سوی رژیم آمریکا  و مصادیق آن گفت: جنگ اقتصادی اخیر علیه ملت ایران، یکی از مصادیق نقض قوانین حقوق بشر از سوی دولت آمریکاست.

وی افزود: در پی جنگ اقتصادی آمریکا، با شیوع بیماری کرونا در جهان و نیز ایران، به امکانات و دارو‌های درمانی علیه این بیماری دسترسی نداشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: درد ماه‌های نخستین شیوع بیماری کرونا برای خرید ماسک، ونتیلاتور و دیگر وسایل سنجش این بیماری با مشکلاتی روبرو بودیم که بعد‌ها مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان این مشکل را حل کردند.

مصباحی مقدم عنوان کرد: عدم اجازه دستیابی به دارو‌ها و امکانات مبارزه با بیماری کرونا، خود نوعی اقدام علیه بشریت و مصداق نقض حقوق بشر انسان بود.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه باید در عرصه بین المللی بیشتر روی این مسئله مانور می‌داد تا نهاد‌های بین المللی، آمریکا را برای این اقدام ضد حقوق بشری تحت فشار قرار می‌دادند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا