خبرفقط خبر

سرفصل‌ دوره دکتری پیوسته اقتصاد محاسباتی در جلسه شورای تحول علوم انسانی تصویب شد.

در جلسه ۱۸۱ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرفصل‌ دوره دکتری پیوسته اقتصاد محاسباتی تصویب شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که به ادامه بررسی سرفصل دوره «دکترای پیوسته اقتصاد محاسباتی» اختصاص داشت؛ آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم در ابتدای جلسه طی سخنانی گفت: بعد از تصویب کلیات این رشته در جلسه ۱۶۹ شورا، کارگروه اقتصاد نشست مشترکی با حضور متخصصین علوم اقتصادی و علوم رایانه از دانشگاه­‌های تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، امام صادق(ع) و الزهراء داشت.
آیت‌الله مصباحی مقدم افزود: در نشست مذکور استقبال خوبی نسبت به طراحی و اجرای این رشته به عمل آمد و مدعوین پیشنهادهای تاثیرگذاری در تدوین سرفصل­‌های دروس ارائه دادند و از ظرفیت آنها برای تدوین برنامه استفاده شد.

آیت‌الله مصباحی مقدم: تدوین رشته دکترای پیوسته اقتصاد محاسباتی یک حرکت تحول آفرین و عدول از اقتصاد نو کلاسیک به سمت نوآوری است.

وی با بیان اینکه اصل تدوین این رشته کار بسیار مهمی بود گفت: تدوین رشته دکترای پیوسته اقتصاد محاسباتی یک حرکت تحول آفرین و عدول از اقتصاد نو کلاسیک به سمت نوآوری است.

دکتر حداد عادل طی سخنانی گفت: طبعاً رشته اقتصاد محاسباتی راه تازه­ای را باز می­‌کند برای عناصر دیگری که تاکنون در اقتصاد نئوکلاسیک، نئولیبرال و غیره مطرح نبوده‌­اند.

وی با بیان اینکه در جریان کرونا علیرغم تحریم‌­های اقتصادی کشور، رفتار ملت ایران با کل دنیا متفاوت بود گفت: با دعوت رهبر معظم انقلاب به رزمایش مواسات و همدلی، انگیزه­‌های مبتنی بر ارزش­‌ها و اعتقادات خاص جامعه اسلامی، صحنه متفاوتی را خلق کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اتفاقی که در رزمایش همدلی و مواسات روی داد حتی از دوران جنگ نیز وسیع‌­تر بود افزود: در این رشته بررسی که از عامل می­‌شود، اگر عامل را شهروند یک جامعه دینی، اسلامی و انقلابی باشد، در اقتصاد محاسباتی دارای جایگاه است.

وی با بیان اینکه در اینجا بحث مصادیق مطرح نیست افزود: این رشته از راه گردآوری داده‌­ها مبتنی بر عوامل بیرونی و استفاده از رایانه و غیره در صدد دستیابی به یک مدل است.

پس از سخنان دکتر حداد عادل، سرفصل‌ دوره دکتری پیوسته اقتصاد محاسباتی به تصویب رسید.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا