خبرفقط خبرکمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

در کمیسیون زیربنایی مطرح شد؛ تاکید سیاستهای کلی معدن بر افزایش بهره‌وری و برداشت صیانتی از معادن

پیش‌نویس بازنگری «سیاست های کلی معدن» که در دبیرخانه مجمع تنظیم شده بود، با در نظر گرفتن پیشنهادهای خانه معدن ایران و سازمان انرژی اتمی در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم و با حضور جمعی از اعضای مجمع، رؤسای کمیته‌های مرتبط و نمایندگانی از فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، پیش‌نویس بازنگری «سیاست های کلی معدن» که توسط کمیته‌های کمیسیون در دبیرخانه مجمع تنظیم شده بود، با مد نظر قراردادن پیشنهادهای خانه معدن ایران و سازمان انرژی اتمی مورد بحث قرار گرفت.

«تبدیل سرمایه معدنی کشور به سرمایه ملی پایدار»، «ارتقای بهره‌وری و افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی» و «برداشت صیانتی از معادن» از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است سیاست‌های کلی معدن در سال ۱۳۷۹ توسط مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد و جلسات بازنگری در این سیاست‌ها، متناسب با شرایط، نیازها و اولویت‌های کشور با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی دستگاه‌های مسئول در کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع به منظور رسیدن به پیش‌نویسی قابل ارائه به صحن مجمع در حال برگزاری است.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا