فقط خبر

بخشی از عملکرد و فعالیت های گذشته و طرح های آینده آیت‌الله مصباحی مقدم

💠 بخشی از عملکرد و فعالیت های گذشته و طرح های آینده آیت‌الله دکتر مصباحی مقدم

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی
کد ۷۹۶۶
و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از تهران

 

🔹 در چهار سالی که از مجلس خبرگان می‌گذرد، نشست‌هایی در کمیسیون اقتصادی داشتند و از بنده در محل دبیرخانه دعوت کردند که در جلسات مکرری حضور داشتم و بانی این کار نیز آیت‌الله دری نجف آبادی بود که سوابق خوبی در کمیسیون برنامه و‌ بودجه مجلس داشت.

🔸 طرح اعلام دارایی مسئولان که در مجلس هشتم تصویب شد و با حضور بنده در مجمع نهایی شد.

*  بنده اطلاعات خودم و خانواده‌ام را در آن ثبت کرده‌ام و سایت فعال است.

🔹 درباه نگاه حکومتی به زکات، مقالاتی دارم.

🔸چند سالی است کمیته فقهی سازمان بورس را تاسیس کردیم که دستاورد‌های زیادی داشته است از جمله ابزار‌های مالی که طی این سیزده سال در آن، منتشر شده است که هم اکنون بخش عظیمی از این‌ها را سازمان بورس بکار گرفته است. مثال آن هم اسناد خزانه اسلامی بود و هیچ سابقه تاریخی ندارد.

🔸پیگیری رسمیت یافتن کمیته فقهی در بانک مرکزی و خوشبختانه از سال گذشته کمیته فقهی در بانک مرکزی رسمیت یافت و حداقل چهار ابزار پولی برای دولت و بانک مرکز‌ی تصویب شد که سیاست بازار باز که رئیس بانک مرکز‌ی می‌خواهد آن را اجرایی کند.

🔹طی سه دوره حضور در مجلس بسیار سعی کردم مشکلات اقتصادی را تعقیب کنم و برای حل آن‌ها راه حل بدهم.

🔸 در مجلس هفتم تعدادی از نمایندگان صاحبنظر اقتصادی بودند و همکاری جدی باهم داشتیم و این باعث شد طرح‌هایی بدهیم که تا حدود زیادی موفق بود

🔸 اوراق گام، اوراق ودیعه و اسناد ربوی اسلامی هم هست وکسانی که با این اسناد آشنا هستند، می‌دانند چقدر کارایی دارد. الان این چهار ابزار برای سیاست انقباضی و انبساطی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

🔹 وام ازدواج را روز اخر مجلس نهم از سه میلیون به ده میلیون‌رساندیم، آن زمان این مبلغ خوب بود و بانک‌ها بشدت مقاومت می‌کردند.

🔸 از دیگر اقداماتم، دنبال کردن ثبات قیمت و پیشنهاد‌هایی برای ازدواج و اشتغال جوانان بود و همچنین قانون مبارزه با پولشویی را دنبال کردم و پیشنهاد صندوق توسعه‌ملی را دادم.

🔸 ظرف سال‌های ۹۰تا ۹۵ برنامه اموزشی دوره کارشناسی را برای بعد‌های کارامدی و روز امدی با گرفتن سرفصل از بیست دانشگاه جهان بروز کردیم

🔹 برای بومی و اسلامی سازی اقتصاد نیزتلاش‌های فراوانی کردیم و تعدادی واحد درسی افزوده شد و این دروس در پورتال وزارت علوم قرارگرفت.

🔹 تذکری درباره درآمد و حقوق کارکنان دستگاه قضا نسبت به دیگر کارکنان داشتم، همچنین اصلاح هدفمندی یارانه‌ها که هفت بند بود و اگر اجرا می‌شد، اتفاقات خوبی می‌افتاد.

🔸پیشنهاد لوله کشی‌گاز به سیستان و بلوچستان مصوبه مجلس هشتم بود و الان اجرایی شده است تا آن استان را به بقیه کشور متصل کند و مردم این منطقه احساس امنیت کنند.

✅ برنامه های آتی:

* برنامه‌ای دارم برای اقتصاد کشور که اگر عملی شود ایران که هجدهمین کشور از نظر اقتصاد در دنیاست و با این برنامه ظرف دو، سه دهه به جایگاه دهم برسد و این را در مقاله‌ای درباره اقتصاد اسلامی ارائه کردم.

* اصلاح نظام بانکی است که اکنون هم با پیگری از نمایندگان حاضر در مجلس دهم دنبال انجام آن هستم

* دیگر تقویت پول ملی و ثبات ان است که به دنیال ان ثبات اقتصادی و جلوگیری از تورم‌های دو رقمی دارد و رونق تولید افزایش اشتغال به نحوی که تحصیلکردگان ما دیگر بیکار نباشند، کسانی که بیکار می‌مانند مشمول بیمه بیکاری جوانانی که اشتغال به کار نکرده اند، اما متقاضی کار هستند.

#غلامرضا_مصباحی_مقدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا