جامعه روحانیت مبارزخبرفقط خبر

اقدام دولت فرانسه در توهین به مقدسات خلاف مقررات حقوق بشری است

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به رهبر انقلاب و مرجعیت شیعه، اظهار داشت: اهانت نشریه شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان در توهین به پیامبر اکرم (ص) و قرآن مسبوق به سابقه بوده است و در حال حاضر نیز مرجعیت شیعه را مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: دولت فرانسه اجازه نمی‌دهد که هولوکاست در نشریات این کشور زیر سوال برود در حالی که مقدسات اسلامی و مردم جهان مورد اهانت این نشریه قرار گرفته و به بهانه آزادی بیان آن را توجیه می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: دولت فرانسه از نظر فکری و فهم حقایق یک دولت عقب مانده و بدوی است چرا که هر آنچه باعث تحریک احساسات و بهم ریختن مناسبات و روابط مسلمانان و غیر مسلمانان شود کمک به جنایت علیه بشریت است.

آیت الله مصباحی مقدم با بیان اینکه اینگونه اهانت‌ها موجب تحریک احساسات و نفرت پراکنی و ایجاد خشونت می‌شود، تصریح کرد: دولت فرانسه باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند و جلوی هتاکی‌های نشریه را بگیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه اهانت به مقدسات مسلمانان خلاف حقوق بشر نیز است، افزود: حقوق بشر اقتضا می‌کند انسان‌ها در آرامش به سر ببرند لذا اینگونه مسائل آرامش انسان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی با اشاره به وابستگی نشریه شارلی ابدو به دولت‌های غربی، تصریح کرد: اگر فرض کنیم این نشریه مستقل هم باشد باید بازهم تحت قوانین عمومی فرانسه باشد و نباید حقوق دیگر ملت‌ها را نادیده بگیرد

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا