خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: مشکل کشور روحیه وابستگی و وادادگی برخی مسؤولان به مستکبران است

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه هیچ زمانی سیاست و رویکردهای ایران درباره آمریکا تغییر نمی‌کند، گفت: سیاست نظام اسلامی ایران، تقویت مقاومت و حفظ مصالح ملی در برابر دولت مستکبر، متجاوز و قلدر آمریکا است.

آیت الله مصباحی مقدم ابراز داشت: آمریکا هیچ گونه تعهد و پایبندی به مناسبات و توافق های بین المللی ندارد، از این رو هیچ زمانی قابل اعتماد نبوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز برخی از تجربه تلخ برجام درس عبرت نگرفتند، گفت: برخی مسؤولان ذاتا نوعی روحیه وابستگی و وادادگی به قدرت های خارجی دارند؛ در حالی که سیاست کلان ایران عدم وابستگی به قدرت های استکباری جهان و اتکا بر توانایی­‌ها و ظرفیت­‌های داخلی کشور است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اجرای سیاست های مقاومتی ایران در طی چهل و دو سال بعد از پیروزی انقلاب را  سیاست موفقیت آمیزی دانست و افزود: هر زمانی که دولتمردان ما در مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا انعطاف به خرج دادند، کشور ایران متضرر شده است.

وی به نشانه‌های افول قدرت آمریکا در جهان پرداخت و گفت: آمریکا در گذشته هم بر ایران و هم بر سایر کشورهای منطقه مسلط بود و در میان کشورهای منطقه نفوذ بسیاری داشت؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا نفوذ خود را در ایران به طور کلی از دست داد و همچنین قدرت آمریکا در کشورهای منطقه همانند عراق، سوریه، لبنان و یمن به شدت کاهش یافته است.

آیت الله مصباحی مقدم اظهار داشت: قدرت نظامی آمریکا در جهان به گونه‌ای بود که دولتی جرأت تعرض به ناوها، پایگاه­‌ها و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را نداشت؛ اما بعد از شهادت سردار سلیمانی، نیروهای مسلح ایران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا را در منطقه مورد اصابت موشک های خود قرار دادند، در حالی که آمریکا هیچ گونه واکنشی در این باره نشان نداد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نظام اسلامی ایران با قدرت پدافندی خود، پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس سرنگون کرد و همچنین امروز شاهد کاهش روزانه ارزش دلار در برابر طلا هستیم و چین و کره شمالی نیز به ایستادگی در برابر قدرت آمریکا روی آوردند، از این رو تمام این اتفاقات نشانه افول قدرت آمریکا در منطقه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: انتخابات اخیر آمریکا سبب به وجود آمدن دو قطبی عمیق میان احزاب و جریان های سیاسی و درگیری و اعتراضات گسترده مردمی در ایالت های مختلف این کشور شده و همچنین پلیس آمریکا با برخورد خشونت آور به سرکوب اعتراضات مردمی پرداخته است؛ این مسأله نیز نشانه فروپاشی درونی قدرت آمریکا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا