جامعه روحانیت مبارزخبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: روحانیت باید فعال عرصه ی انتخابات باشد، مردم را بسیج کند و آن ها را به وظیفه ی شرعی و ملی شان آگاه کند.

آیت الله مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و‌ مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه با قرارگاه گام مردم به مقوله مردم و روحانیت پرداخت.

آیت الله مصباحی مقدم:

نظر به پسرفت اوضاع اقتصادی اجتماعی بخصوص مقوله عدالت در هشت سال گذشته، معتقدم اگر مسیر گذشته بخواهد ادامه پیدا کند، برای موجودیت نظام اسلامی بسیار نگران کننده خواهد بود.

این نظام به مردم اتکاء دارد، لذا اگر خدای نکرده مردم بر اثر این عملکرد ها پشت نظام را خالی کنند،یقین بدانید که منتهی به سقوط میشود.

روحانیت در انتخابات باید حضور داشته باشد و فعال باشد این در واقع احیاء وصیت حضرت امام است که: روحانیت نباید دست روی دست بگذارد و تماشاچی باشد. روحانیت باید فعال عرصه ی انتخابات باشد.

مردم را بسیج کند و آن ها را به وظیفه ی شرعی و ملی شان آگاه کند و آنها را به در دست گرفتن سرنوشت خودشان ترغیب کند و کاری کند که مشارکت بالا تحقق پیدا بکند.

اینکه روحانیت امروز در جامعه تاثیر ندارد یک القاء خلاف واقع است.بنده ارتباطات گسترده ای با مردم کوچه و بازار دارم‌و میدانم که واقعا مردم بیشترین اعتماد را به روحانیت دارند.

البته گلایه هایی هم دارند که اتفاقا ناظر به آن قشری از روحانیت است که از مردم فاصله گرفته است.این موجب شده است که برخی این مسئله را به کل روحانیت تعمیم بدهند.

اگر روحانیت در صحنه بیاید و حضور پیدا کند و با مردم ارتباط نزدیک برقراری کند و دلسوزی هایی که دارد را به مردم نشان بدهد، یقینا مردم هم به میدان می آیند.

مگر الان ما در داخل نداریم کسانی را که نگاهشان به غرب است و تمایل به ارتباط با غرب دارند و حل مشکلات را از طریق پیوستگی به غرب پیگیری میکنند. خب این خودش یک‌ نزاع داخلی است که ما به خاطر برخی ملاحظات از آن تعبیر به جنگ نمیکنیم.

این ها را اساتید و متنفذین حوزوی به طلاب و شاگردان خودشان بگویند و در این شرایط،نطق کنند و به دیگران بگویند و آقایان علما فارغ از اینکه چه شخصی انتخاب شود بسیج شوند و برای حضور در پای صندوق های رای و بالا بردن مشارکت اقدام کنند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا