خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم در گفتگو با میزان: عملکرد ۱۰۰ روزه دولت؛ از جدیت در واکسیناسیون عمومی تا ۹ سفر استانی و استقراض نکردن از بانک مرکزی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جلسات رئیس‌جمهور با نخبگان و مشورت خواهی از آنان در حوزه‌های مختلف نیز یک تغییر رویه مثبت است. مانند جلسه‌ای که با حضور نخبگان عرصه اقتصادی برگزار شد. اگر ۲ دوره صد روزه دیگر را نیز پشت سر بگذاریم، آثار رویکردهای دولت مشهودتر می‌شود.

آیت الله غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عملکرد صد روزه دولت سیزدهم گفت: بیش از صد روز از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته است، البته رئیس جمهور هیچ گونه وعده‌ای برای ارائه گزارش صد روزه‌ از فعالیت کابینه خود برای مردم نداده بود.

مهار کرونا و واکسیناسیون مردم
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور اولویت اول دولت خود را مهار کرونا و واکسیناسیون مردم اعلام کرده بود که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است، افزود: در دولت قبل گفته می‌شد بخاطر تصویب نشدن FATF دیگر کشور‌ها به ایران واکسن نمی‌دهند اما هم اینک شرایط طوری شده که کادر بهداشت و درمان برای انجام واکسیناسیون سراغ مردم می‌روند و دولت نشان داده برای انجام واکسیناسیون مردم کاملا جدی است.

استقراض ار بانک مرکزی در شهریور و مهرماه صورت نگرفت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: رویکرد دومی که رئیس جمهور روی آن تاکید کرده بود، مسئله بهبود معیشت مردم بود. در این راستا، در شهریور و مهرماه هیچ‌گونه استقراضی ار بانک مرکزی صورت نگرفت و این اقدام اثر حود را تا چند ماه دیگر نشان می‌دهد. البته در یک ماه گذشته، نرخ تورم نقطه به نقطه کاهش پیدا کرده است.

قیمت گذاری ۲۰ قلم کالای اساسی
مصباحی مقدم تصریح کرد: بناست ۲۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم، قیمت گذاری شده و با همان قیمت اعلامی، به‌دست مردم برسد؛ دولت در حال مدیریت کردن قیمت‌ها است تا اجناس با قیمت بالاتری به دست مردم نرسند.

ثبات نسبی اوضاع اقتصادی و آرامش روانی مردم
وی با اشاره به ثبات نسبی اوضاع اقتصادی و آرامش روانی مردم نیز گفت: مردم تاحدود زیادی احساس آرامش می‌کنند و این آرامش از نظر اقتصادی هم آثار مثبتی دارد. بنا بر گزارشی که ایسپا تهیه کرده است، میزان محبوبیت دولت سیزدهم افزایش یافته است.

تعادل افزایش شتابان قیمت ارز
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نرخ ارز بسیار حساس است و عوامل متعددی روی آن اثر گذار هستند، افزود: دولت با اقداماتی که کرده از جمله واردات بیشتر ارز از کشور‌هایی مانند عراق که اعلام همکاری برای انتقال ارز کرده بودند، توانسته عرضه را افزایش داده و میزان افزایش شتابان قیمت ارز را متعادل کند. این اقدام طبعا اثر مثبتی روی تولید گذاشته و وضعیت رو به بهبود است.

حضور رئیس جمهور در میان مردم
مصباحی مقدم تاکید کرد: یکی از نقاطی که خیلی چشمگیر است، حضور رئیس جمهور در میان مردم است. به مجرد اینکه زلزله در اندیکا رخ داد، شاهد حضور رئیس جمهور در این منطقه و بازدید از مناطق زلزله زده بودیم. علاوه بر آن انجام ۹ سفر استانی نیز قابل توجه است چراکه در آن بالاترین عضو اجرایی کشور، به‌رفع مشکلات استانی می‌پردازد.

جلسات رئیس جمهور با نخبگان و مشورت خواهی از آنان
وی بیان کرد: جلسات رئیس جمهور با نخبگان و مشورت خواهی از آنان در حوزه‌های مختلف نیز یک تغییر رویه مثبت است. مانند جلسه‌ای که با حضور نخبگان عرصه اقتصادی برگزار شد. اگر ۲ دوره صد روزه دیگر را نیز پشت سر بگذاریم، آثار رویکرد‌های دولت مشهودتر می‌شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا