خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: تغییر قوانین، قدرت تصمیم گیری را از تولید کنندگان می‌گیرد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ گفت: قوانین، نقش مهمی در کمک به رونق تولید دارد، اما متاسفانه ما در کشور با ثبات قوانین روبرو نیستیم.


وی ادامه داد: تعدد قوانین، اثرات منفی بر تولید دارند و این امر، سبب شده فعالان اقتصادی قدرت تصمیم در سرمایه گذاری نداشته باشند.
وی در خصوص هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: در صورتی که نقدینگی در کشور به سمت تولید هدایت شود سبب رشد اقتصادی می‌شود، اما این اتفاق نمی‌افتد.


وی ادامه داد: بخش عمده نقدینگی بانک‌ها که در اختیار تسهیلات گیرندگان است، بلوکه شده و این امر سبب شده تولید کنندگان نتوانند به راحتی تسهیلات دریافت کنند.


مصباحی مقدم گفت: همه افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند نیز، آن را به سمت تولید نمی‌برند و متاسفانه نقدینگی دریافتی را به سمت بازار‌های غیر مولد هدایت می‌کنند.


وی با تاکید براینکه باید نقدینگی به سمت تولید هدایت شود افزود: در صورتی که نظارت بر تسهیلات دهی بانک‌ها دقیق و کامل باشد نقدینگی موجود در بانک‌ها به سمت تولید هدایت می‌شود.


این نماینده اسبق مجلس گفت: نظارت دقیق دستگاه‌های ذیربط، هم هدایت نقدینگی را به سمت تولید تسهیل می‌کند و هم رونق اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.


مصباحی مقدم در خصوص حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور نیز گفت: بدلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، امکان حضور سرمایه گذاران خارجی به صورت گسترده در کشور وجود ندارد و در صورتی که این سرمایه گذاران در کشور حضور داشته باشند، می‌تواند به رونق سرمایه گذاری در کشور کمک کند.


وی در خصوص رشد نقدینگی طی سال‌های اخیر افزود: برای اینکه افزایش نقدینگی در کشور مفید باشد باید در ازای میزان رشد اقتصادی، همان مقدار نقدینگی در کشور تزریق شود.


مصباحی مقدم اضافه کرد: درغیر این صورت افزایش نقدینگی بدون رشد اقتصادی سبب ایجاد تورم در کشور می‌شود.


وی گفت: نقدینگی تزریق شده از طرف بانک مرکزی در صورتی که به سمت تولید هدایت شود سبب رشد اقتصادی خواهد شد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا