خبرفقط خبرمجمع تشخیص مصلحت نظامکمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

آیت الله مصباحی مقدم از مخالفت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح قیر رایگان خبر داد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با بازارنیوز از مخالفت این هیئت با طرح قیر تهاتری(رایگان) خبر داد و پیرامون مشکلات طرح اظهار داشت: چند اشکال وجود دارد. یکی از اشکالات این طرح مغایرت با سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است. این سیاست تاکید دارد که اقدامات و قانون‌گذاری‌ها نباید منشاء فساد باشد و یکی از مشکلات تامین قیر رایگان، منشاء فساد شدن است. در گذشته هم این اتفاق افتاده و مشخص شده که این قیر به دست کسانی رسیده که نباید به آنها می رسید و این افراد هم در بازار سیاه عرضه کردند و مابه التفاوتی را به جیب زند و منشاء رانت شد.

وی افزود: نکته دیگر مربوط به قانون اساسی است. بودجه سالانه است و نباید میانه سال منبع مالی تامین شود خصوصا این که مجلس هم برای این موضوع اقدام کرده است. در این صورت خلاف اصل ۵۲ قانون اساسی است که یکپارچگی و وحدت بودجه را مطرح می کند. البته خلاف اصل ۷۵ هم است، چون مجلس نمی تواند برای دولت هزینه ایجاد کند. اشکال اساسی بر این طرح مربوط به سیاست های کلی ابلاغی است که تاکید بر جلوگیری از فساد و رانت خواری دارد.

مصباحی مقدم در پایان گفت: این مخالفت در هیات عالی نظارت تصویب شده و نامه‌ آن از طریق دبیرخانه مجمع، به دست شورای نگهبان خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا