جامعه روحانیت مبارزخبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: آیت الله مجتهد شبستری بازوی رهبری و در خدمت مردم و انقلاب بود.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای جامعه روحانیت مبارز بر این باور است که دغدغه اصلی آیت الله مجتهد شبستری، حل مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی کشور بود و در اظهاراتشان، بنده به طور مکرر شنیدم که در جلسات پیگیر بودند.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای جامعه روحانیت مبارز درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله محسن مجتهد شبستری به مناسبت درگذشت ایشان به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: آیت الله شیخ محسن مجتهد شبستری از انقلابیون قبل از پیروزی انقلاب و از یاران حضرت امام (ره) است. شخصیتی که بسیار مورد اعتماد مردم آذربایجان شرقی بود و از آغاز پیروزی انقلاب، هم امامت جمعه را برعهده داشت البته بعد از شهادت آیت الله مدنی، این مسئولیت را برعهده داشت.

آیت الله مجتهد شبستری بازوی رهبری و در خدمت مردم و انقلاب بود

او افزود: ایشان علاوه بر اینها، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان شد. همچنین از بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز تهران قبل از پیروزی انقلاب بوده است جزو یارانی بود که همراه شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر و رهبر معظم انقلاب بوده اند. ایشان در دوران حیات حضرت امام، همواره در خدمت امام و انقلاب با روحیه انقلابی و مردمی بوده است و بعد از رحلت امام (ره) همچنان بازوی رهبری و در خدمت مردم  و انقلاب و رهبری نظام جمهوری اسلامی بوده اند.

ایشان از فعالان جامعه روحانیت مبارز بود

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: آیت الله محسن مجتهد شبستری از کسانی بود که در جامعه روحانیت مبارز بسیار فعال  و حاضر در جلسات جامعه روحانیت بوده اند حتی ایشان، در آخرین جلسه کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز و هیئت رئیسه یعنی دوشنبه هفته گذشته حضور داشتند و ما دائما از حضور و نظر ایشان بهره مند ‌می‌شدیم.

مصباحی مقدم در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آیت الله محسن مجتهد شبستری یک شخصیت باتجربه، معتبر و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بودند به گونه ای که چند دوره عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند و در همین دوره هم عضویت داشتند و ادامه داشت تا اینکه به رحمت ایزدی پیوستند و متاسفانه با رحلت ایشان، ما یک شخصیت ممتاز، برجسته، خدمتگزار و انقلابی و مردمی را از دست دادیم.

تلاش آیت الله مجتهد شبستری وحدت اصولگرایان بود

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مواضع ایشان نیز اشاره کرد: در همین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ایشان دائما در جلسات مشترک هیئت رئیسه و کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز که غالبا دو هفته یک بار و گاهی هم به صورت هفتگی برگزار می شد حضور داشتند و پیگیر این مسئله بودند که مجموعه جریان انقلابی کشور به وحدت برسند و یک کاندیدا خروجی این مجموعه باشد.

او تاکید کرد: ایشان از کسانی بود که اهتمام ویژه ای داشت برای اینکه شورای عالی وحدت اصولگرایان با شورای ائتلاف اصولگرایان که جناب آقای حدادعادل ریاست آن مجموعه را برعهده داشتند البته این امر با تدابیری که صورت گرفت خوشبختانه به اختلاف بین این دو مجموعه منجر نشد گرچه به آن وحدتی که ما بسیار مایل بودیم منتهی نشد اما در عین حال هر دو مجموعه تا حدود زیادی، احترام یکدیگر را داشتند و سعی کردند در این گونه مسائل همراه و همگام حرکت کنند.

دغدغه اصلی آیت الله مجتهد شبستری حل مسائل اقتصادی کشور بود

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که دغدغه اصلی ایشان چه بود؟ بیان کرد: دغدغه اصلی ایشان، حل مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی کشور بود و در اظهاراتشان، بنده به طور مکرر شنیدم که در جلسات پیگیر بودند و می گفتند دولتی باید تشکیل شود و دولتمردانی روی کار بیایند که دغدغه معیشتی مردم از دغدغه‌های مهم آنها باشد. وقتی هم که این انتخابات به نتیجه رسید دولت برآمده از انتخابات را مورد تایید قرار دادند و از این حرکت حمایت کردند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا