خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی‌مقدم: کوتاهی در بازگو کردن حقایق بی‌انصافی به انقلاب است

تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز همگان وظیفه دارند تا حقایق مربوط به مبارزات و اتفاقات پیش از پیروزی انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنند و کوتاهی در  این امر، بی‌انصافی در حق انقلاب است.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) ورامین برگزار شد اظهار داشت: مقایسه ایران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای آن برای جوانان ضرورتی انکارناپذیر است که کوتاهی در آن بی‌انصافی در حق انقلاب است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب مردم ایران به رهبری امام راحل و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار شده که باید آن را با گذشته کشور مقایسه و بازگو کرد.

مصباحی مقدم اظهار داشت: بیان مسائل قبل از انقلاب و مقایسه آن با  وضعیت امروز کشور از سوی کسانی که دوران ستم‌شاهی را درک کرده و ظلم و ستم آن دوران را به خوبی دیده‌اند ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: مهمترین شعار و خواست مردم پیش از پیروزی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و درخواست کنندگان این شعار، اعلام می کردند که ما در عمل فاقد این سه عنصر هستیم و این مطالبه جدی همه بود.

مصباحی مقدم افزود: ایران دوران ستم‌شاهی جز وابستگی سیاسی هیچ نداشت، در روی کار آمدن شاهان، ملت و حتی بزرگان کشور هیچ نقشی نداشتند و این انگلیس و آمریکا بود که برای ما تصمیم می‌گرفت و لیست تمامی مسوولان ارکان حکومت از سفارتخانه‌های این کشورها بیرون می‌آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایران آن دوران نه فقط از نظر سیاسی که در حوزه نظامی نیز یک وابسته به تمام معنا بود و فقط به عنوان ژاندارم غرب وظیفه حفاظت از آبراه خلیج فارس را برعهده داشت تا از این بابت نفت جریان داشته و شوروی زمین گیر شود.

وی افزود: درآن زمان، ناتو ۴۶ هزار مستشار نظامی در ایران داشت و افسران ما ارزش نداشتند و اگر نیروهای نظامی ایرانی مشکلی با نظامیان خارجی پیدا می‌کردند،  باید در غرب محاکمه می شدند.

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ناتو زمان جنگ تحمیلی به یاری صدام آمد در حالیکه ایران برای خرید چند عدد موشک از لیبی هم مشکل داشت، ولی اکنون موشک‌های ساخت داخل، باعث حیرت همان ناتو غربی شده است. 

وی امنیت ایران در زمان طاغوت را نیز اسیر تصمیمات خارجی‌ها برشمرد و افزود: رژیم شاه حتی شکنجه‌گران خود را از اسرائیل می‌آورد.

مصباحی مقدم ایران دوران ستم‌شاهی را غرق در فرهنگ غرب اعلام کرد و افزود: ایران زمان طاغوت، جزیی از فرهنگ غرب شده بود ولی انقلاب اسلامی ملت ایران، ورق را برگرداند و فرهنگ اسلام را جایگزین کرد هرچند که امروز نیز دشمن تلاش دارد تا با  استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، بر خانواده‌ها تأثیر گذاشته و جوانان را بمباران فکری کند.

وی اقتصاد ایران پیش از انقلاب را نیز اسیر غرب دانست و افزود: سازمان برنامه ایران توسط آمریکا بنیان‌گذاری شده بود و صنعت کشور نیز بدون زیرساخت، فقط مونتاژ کننده وسایل غربی بود.

مصباحی مقدم ادامه داد: در حالی که امروز ایران به برکت انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در زیر ساخت‌هایی همچون تولید فولاد، سیمان، پتروشیمی، گاز، برق، انرژی هسته‌ای و نانو، هوافضا و پرتاب ماهواره خودکفا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا