فقط خبرکمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

آیت‌الله مصباحی مقدم: شعاری که مقام معظم رهبری برای سال ۹۹ تعیین کرده یک شعار نیست چرا که ظرفیت ایران برای تولید ظرفیت بسیار بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله «غلامرضا مصباحی مقدم» افزود: جایگاه ایران به لحاظ نیروی انسانی جوان، نخبه، متخصص و کارآمد، منابع طبیعی غنی در حوزه های مختلف به خصوص بخش انرژی، از نظر سوق الجیشی، چهار فصل بودن، ترانزیت و بسیاری موارد دیگر ویژه و ممتاز است.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در چهار راه منطقه غرب آسیا قرار گرفته است یعنی با کشورهای شمالی، شرقی، جنوبی و غربی ارتباط دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چنین جایگاهی را کمتر کشوری در منطقه غرب آسیا به خود دیده است.

وی افزود: تاکنون ظرفیت های عظیم کشور در حوزه های مختلف شاید ۱۰ درصد هم بصورت صحیح بکارگیری نشده است.

رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی اظهارداشت: این ظرفیت ها فرصتی برای ملت ایران فراهم می کند که بتواند جهشی اقتصاد خود را به پیش ببرد و تولید را رونق بخشد.

وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست هایی را برای تولید تدوین کرده است که این سیاست ها باید بر اساس شعار سال و رهنمود های مقام معظم رهبری بازنگری و بروز شود که آیا سیاست های مربوطه می تواند جوابگوی تحقق جهش تولید در مملکت باشد یا خیر؟!

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از بازنگری باید نظارت شود که این سیاست ها در مجلس تبدیل به قانون می شود یا خیر حال اگر تبدیل به قانون نشد پیگیری های مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک خواهد کرد که قانون گذاران سیاست های مربوطه را تبدیل به قانون کنند در ضمن می بایست نظارت شود تا قوانین مورد تصویب در مجلس از سوی دولت در کشور پیاده سازی شود.

وی افزود: نظارت بر اجرای سیاست ها از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظارت بر حسن اجرای قانون از وظایف مجلس شورای اسلامی است.

پایان/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا