جامعه روحانیت مبارزخبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: جوانگرایی در جامعه روحانیت مبارز از دوسال قبل آغاز شده است/

در حال گسترش تشکیلات در سراسر کشور هستیم

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، گفت: در اثر گسترش تشکیلات شورای مرکزی از ۲۵ نفر به حدود ۷۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد و حلقه‌ بسته‌ای که قبلا تحت عنوان شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود، باز می‌شود.

جامعه روحانیت مبارز از دیرباز به عنوان یکی از مجموعه‌های محوری جریان راست سنتی دانسته می‌شود، گفت‌وگوی کوتاهی با آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز داشتیم.

آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره وجود انسداد در جریان راست سنتی و اینکه جوانان در این مجموعه‌ها جایی ندارند که در اثر آن این طیف سیاسی(راست سنتی) در حال کمرنگ شدن در صحنه سیاسی کشور است، گفت: در خصوص حزب موتلفه از خودشان باید جویا شوید، آن‌ها حتما دفاعی دارند، اما در مورد جامعه روحانیت مبارز باید بگویم که از دو سال قبل تاکنون در حال گسترش و توسعه تشکیلات خود در سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: این روند که از دو سال قبل آغاز شد، همچنان در حال طی کردن پروسه و تکمیل شدن است و هنوز به پایان نرسیده است، در بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها انتخابات‌هایی صورت گرفته و شوراهای مرکزی در آنجا تشکیل شده است، همچنین در تهران هم ۱۰ منطقه از گذشته پیش‌بینی شده بود که البته قدیمی بود و اکنون این ۱۰ منطقه با انتخابات احیا مجدد شد، در ۵ منطقه انتخابات برگزار شد و مناطق دیگر هم در حال پیگیری و برگزاری انتخابات است.

آیت‌الله مصباحی مقدم در ادامه اظهار داشت: در اثر این تحولات حتی شورای مرکزی جامعه روحانیت که در گذشته ۲۵ نفر بود به بیش از حدود ۷۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد و آن حلقه‌ بسته‌ای که قبلا تحت عنوان شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود، باز می‌شود.

وی افزود: انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی هم به این صورت است که در هر منطقه سه نفر از طریق انتخابات به شورای مرکزی معرفی می‌شوند و شورای مرکزی از میان این سه نفر هر کسی را که رای بیشتری آورده باشد، به عضویت شورا در خواهد آورد، این اتفاق در استان‌ها و شوراهای مرکزی استان‌ها هم در حال انجام است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به تحولات اخیر این تشکل در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: بنابراین پاسخ این انتقادات روشن است و آن حلقه بسته‌ای که قبلا جامعه روحانیت داشت، اکنون نزدیک به دو سال است که در حال باز شدن است و نیروهای جوان‌تر به جامعه روحانیت مبارز اضافه می‌شوند.

وی همچنین در تشریح شرایط عضویت در جامعه روحانیت مبارز، بیان داشت: شرط عضویت در شهرستان‌ها را ۳۰ سال قرار داده‌ایم، یعنی هرکسی که ۳۰ ساله و یا بالاتر باشد و همچنین گواهی تحصیلات سطح دو حوزه‌های علمیه را داشته باشد، می‌تواند عضو جامعه روحانیت مبارز شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا