فقط خبر

آیت‌الله مصباحی‌مقدم: ۸۰درصد اقتصاد ایران در ظرفیت‌های داخلی است/ نقش اقدامات قوه قضاییه در سال ۹۸ در افزایش تولید

آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال “جهش تولید”، اظهار داشت:

سال ۹۸ که سال رونق تولید نام‌گذاری شد نسبتاً آثار بابرکتی داشت. یکی از آثار مبارک آن این بود که بخشی از تولیدکنندگان ما به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان به این چشم داشت که اروپایی‌ها ممکن است از طریق برجام یا غیر برجام، سرمایه‌گذاری کنند و از طریق سرمایه‌گذاری خارجی تولید کشور ما جان بگیرد.

رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع: تولیدکنندگان دست روی زانوی خود گذاشتند و جنبش، حرکت و جوششی داخلی را آغاز کردند. خصوصا این مسئله در بخش تولید پوشاک و لوازم خانگی و قطعات خودرویی و غیرخودرویی اتفاق افتاد و نتیجه آن این شد که مقداری رونق پدید آمد. علاوه بر این قوه قضاییه نیز حرکتی را برای کارخانجاتی که دچار مشکل شده بودند آغاز کرد و موانعی را که برای تولید در آنجا وجود داشت و از آثار و مشکلات قضایی‌شان را برطرف کرد و آنها هم به جمع تولیدکنندگان افزوده شدند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه بخشی از کارخانجات تعطیل شده بر اثر اقدام قوه قضاییه به تولید پرداختند، گفت: این قدم‌های مبارکی که رخ داده حکایت از این می‌کند که سرآغازی است برای اینکه سال ۱۳۹۹ بتواند سال جهش تولید شود. از این‌جهت شعار سال را رهبر معظم انقلاب این عنوان قرار دادند و امیدواریم که دولت هم با توجه به اینکه مجلس جدید شروع به فعالیت می‌کند و ان‌شاءالله عزم نمایندگان منتخب این دوره این است که به شعارهای رهبر معظم انقلاب بها بدهند و فعالیت‌های خودشان را در این راستا تعریف کنند، این حرکت توسعه پیدا کند.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت بسیارخوبی برای رونق تولید و رشد تولید دارد، خاطرنشان کرد:  حدود ۸۰ درصد اقتصاد ایران در ظرفیت‌های داخلی کشور تعریف می‌شود. اگر این هشتاد درصد جنبش تولیدی لازم را پیدا کند، یقینا اوضاع و احوال اقتصادی کشور بسیار بهبود پیدا می‌کند. این انتخاب، انتخاب خوبی است و موجب امید تولیدکنندگان می‌شود و باید مجلس، دولت و بنگاه‌ها این حرکت را توسعه بدهند و تحقق‌بخش رهنمود رهبر معظم انقلاب باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا