فقط خبر

آیت‌الله مصباحی‌مقدم: مجلس یازدهم به نمایندگانی شجاع و بی‌پروا نیاز دارد / نماینده محافظه‌کار نمی‌تواند تاثیرگذار باشد

آیت‌الله مصباحی مقدم با اشاره به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، تشکیل مجلسی متخصص و مقتدر را ضروری دانست.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در این رابطه گفت: ما در شرایط فعلی به جای مجلسی خنثی، به مجلسی کارآمد نیاز داریم که نمایندگانش نگاهی ملی به مسائل داشته باشند و این‌طور نباشد که فقط دغدغه‌های حوزه‌ انتخابیه را پیگیری کنند. همچنین مجلس یازدهم به نمایندگانی شجاع و بی‌پروا نیاز دارد تا جرات پیگیری کم و کاستی‌ها را داشته باشند. چون یکی از اشکالات مجلس فعلی حضور مجلس‌نشینانی است که هر کدام به دلیلی محافظه‌کار هستند و معلوم است نماینده محافظه‌کار نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و طبعاً کارایی لازم را نخواهد داشت.

نماینده سابق مجلس‌ شورای‌ اسلامی ادامه داد: نماینده‌ها همچنین باید چهره‌هایی پاکدست باشند؛ یعنی هم قبل از ورود به مجلس پرونده مالی نداشته باشند و هم بعد از رسیدن به بهارستان از موقعیت خود برای سوءاستفاده‌های شخصی یا حتی جناحی بهره نگیرند. در چنین حالتی می‌توان به تشکیل مجلسی امید داشت که هم در راستای کاهش مشکلات مردم و کشور فعالیت‌های مفیدی خواهد داشت و هم زمینه را برای تشکیل دولتی پاک و کارآمد در سال ۱۴۰۰ فراهم خواهد کرد.

این فعال اصولگرایی توضیح داد: همه چهره‌هایی که در دستگاه‌ و نهادهای نظام فعالیت می‌کنند، باید بدانند هیچ‌گونه تحرک سوئی از چشم مردم دور نمی‌ماند و اگر خدای ناکرده از موقعیت خود سوءاستفاده کنند و منافع شخصی و جریانی را نسبت به مصالح عمومی اولویت بدانند، بی‌شک در کنار اینکه به مصلحت نظام و مردم ضربه خواهد زد، خودش را هم زیر سوال می‌برد و با قضاوت‌های آنچنانی افکار عمومی مواجه خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس افزود: توصیه‌ام به مردم شهرهای کوچک و روستاها این است که وقتی بر اساس اراده و انگیزه‌های قومی قبیله‌ای در فضای انتخاباتی به فعالیت می‌پردازند و به‌ طور جدی در روزهای تبلیغات تلاش می‌کنند و قرار است از کاندیدای خاصی حمایت کنند، حتماً مطمئن باشند که از توانایی‌ و آگاهی لازم برای رفتن به مجلس برخوردار باشد.

آیت‌الله مصباحی‌مقدم در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت جایگاه نمایندگی گفت: نباید رابطه فامیلی یا نسبت قومی باعث شود قبیله‌ای که نفوذ پررنگی در منطقه دارد، یک فرد غیرشایسته و بیگانه با عرصه تصمیم‌گیری و… را مجلس‌نشین کنند. چرا که حضور چنین چهره‌هایی آشکارا به اعتبار و جایگاه مجلس خدشه وارد می‌کند و همچنین موجب اتخاذ تصمیم‌هایی غیرکارشناسی خواهد شد.

پایان/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا