فقط خبر

اقتصاد ایران برای شکوفایی نیازمند نقشه راه مشخص و دقیق است / می‌توان ظرف ۲ تا ۱۰ سال اقتصاد ایران را تا ۱۰ کشور اول جهان بالا کشید.

آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم نامزد روز چهارشنبه در نشست خبری  با بیان اینکه بی‌عدالتی در کشور گسترش پیدا کرده است، گفت: وقتی به اول انقلاب نگاه می کنیم در می یابیم شکاف درآمد فقر و غنا بیشتر شده و متاسفانه میزان فقر در کشور افزایش یافته است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور در بخش دیگری از سخنانش به تشییع باشکوه شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این مراسم ملت را یکپارچه و متحد کرد و چنین اتحاد و انسجامی را باید در انتخابات پیش رو شاهد باشیم.

وی درباره اختلافات بر فهرست ۳۰ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: باید به منتظر باشیم تا لیست نهایی بیاید اگرچه تاکید جامعه روحانیت مبارز رسیدن به لیست واحد است.

همچنین آیت‌الله مصباحی‌مقدم با تشریح عملکردش در مجالس هفتم تا نهم، درباره خانه‌نشینی رییس دولت دهم، گفت: نسبت به تخلف رییس‌جمهوری وقت بابت تخلف از حکم ولی‌فقیه هشدار دادم و نطق سنگینی نسبت به این موضوع در مجلس داشتم و قصد داشتیم جلسه علنی مجلس را تعطیل کنیم که فردای آن روز محمود احمدی نژاد به محل کارش برگشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تجاربش در دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن دوران درپی حل مشکلات اقتصادی کشور بودم و به همراهی  چند نماینده صاحب‌ نظر اقتصادی طرح‌های موفقی چون طرح‌هایی چون اعلام دارایی مسئولان در مجلس هشتم، افزایش وام ازدواج به ۱۰ میلیون و ارائه پیشنهاد لوله‌کشی گاز به شرق کشور تصویب کردیم.  همچنین طرح استقلال بانک مرکزی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت به مجمع رفت و تایید نشد که در صورت تصویب رشد نقدینگی را کنترل می‌کرد.

به گفته آیت‌الله مصباحی مقدم در شورای فقهی بانک مرکزی که به دنبال برنامه ششم توسعه این شورا شکل رسمی به خود گرفت، ۴ ابزار پولی برای دولت تصویب شد و سیاست بازار برگرفته از همین ابزار است. بانک مرکزی بعد پیروزی انقلاب تاکنون ابزاری برای اعمال سیاست انقباضی و انبساطی پول نداشته است.

 ظرف۱۰ سال می‌توان اقتصاد ایران را تا ۱۰ کشور اول بالا کشید

آیت‌الله مصباحی‌مقدم با بیان اینکه اقتصاد ایران برای شکوفایی نیازمند نقشه راه مشخص و دقیق است، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن نقشه راه اقتصادی می‌توان ظرف ۲ تا ۱۰ سال اقتصاد ایران را تا ۱۰ کشور اول جهان بالا کشید.
وی ظرفیت نخبگی جوانان را یکی از ظرفیت‌های کشور دانست و گفت: اگر میدان برای نسل جوان باز شود بسیار بهتر از نسل مسن جامعه عمل می‌کنند که مدیریت کلان را برعهده گرفته‌اند چون روزآمد بوده و از استادان خود بهتر با مسائل روز آشنا هستند؛ البته در مجلس باید ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی وارد شوند.
آیت‌الله مصباحی‌مقدم در پاسخ به پرسشی درباره علت اختلاف نظر میان حداد عادل و آقاتهرانی گفت: دنبال این بودیم که جریان انقلابی به هم بپیوندند و از مدت‌ها پیش ۳۱ حزب در جلسات جامعه روحانیت که با احزاب اصولگرا انجام می‌شد، حضور داشتند و همان وقت هم از جبهه پایداری دعوت شد و حتی یک جلسه هم با حضور جبهه پایداری در خانه آقای موحدی‌کرمانی برگزار شد که آنان اعلام آمادگی برای وحدت کردند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسید.
این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به ایرنا که آیا نصب پوسترهای  شما در سطح شهر و شروع تبلیغات تخلف انتخاباتی نیست، گفت: تبلیغات مجلس خبرگان رهبری دو هفته قبل از روز انتخابات آغاز می‌شود و پوسترهای تبلیغاتی بنده مربوط به مجلس خبرگان رهبری است.

پایان/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا