خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: وزارت صمت برای کنترل گرانی جدیت داشته باشد/ نباید شاهد اختلاف قیمت در بازار میوه باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزارت صمت هم باید در مسئله کنترل و نظارت بر گرانی جدیت داشته باشد و پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم نماینده ادوار و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص گرانی‌های اخیر میوه که منجر به تذکر مقام معظم رهبری هم شد، اظهار داشت: این چندمین بار است که مقام معظم رهبری درباره‌ی گرانی‌ها و علی الخصوص گرانی میوه تذکر می‌دهند.


وی افزود: دولت از نظر امکانات دارای امکانات لازم و نیروی انسانی کافی برای نظارت و کنترل گرانی‌ها است.


رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که تعزیرات می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند، ادامه داد: وزارت صمت هم باید در مسئله کنترل و نظارت بر گرانی جدیت داشته باشد و پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که وزارت صمت نباید اجازه‌ی روبه رو شدن بازار با نوسانات قیمتی را بدهد، تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های مربوط نظیر وزارت صمت نباید اجازه دهند که مردم رنج ناشی از بی ثباتی قیمت‌ها را تحمل کنند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بالا رفتن تقاضا‌ی مصرف کنندگان برای میوه و شیرینی در روز‌های پایانی سال، خاطر نشان کرد: در این شرایط رشد تقاضا دولت نباید اجازه سو استفاده به سود جویان را بدهد.
رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس دلیل گرانی‌ها را عدم کنترل و نظارت دولت دانست و افزود: دولت باید با استفاده از توانایی‌های خود محکم عمل کرده و با کنترل خود جلوی وارد شدن فشار به مردم را بگیرد.


آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم با بیان این که قیمت میوه در مبدا عرضه میوه یعنی روستا‌ها و شهر‌های تولید کننده میوه بسیار پایین است، ادامه داد: به عنوان مثال قیمت یک کیلو سیب ممتاز در روستا‌های تولید کننده میوه نهایتا کیلویی ۷۰۰۰ تومان است؛ در حالی که همین میوه در میادین میوه و تره بار  شهر تهران با قیمت‌های چند برابر فروخته می‌شود.

وی تفاوت قیمت میوه در مبدا تولید میوه و میادین میوه و تره بار را ناشی از عدم نظارت و کنترل دولت بر بازار میوه دانست و در پایان اظهار داشت: اگر دولت بر بازار کنترل و نظارت داشته باشد، نباید شاهد گرانی‌ها و اختلاف قیمت این چنینی در بازار میوه باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا