خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: عملکرد موفق، محبوبیت رییس جمهور را افزایش داده است / رییس جمهور مجری سیاستهای کلان کشور است.

مشهد-ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر اساس نظرسنجی ها عملکرد موفق دولت و رییس جمهور به افزایش محبوبیت آیت الله رییسی منجر شده است.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: براساس اعلام مرکز افکار سنجی ایسپا وابسته به جهاد دانشگاهی رئیسی در ماههای ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، ۵۳ درصد محبوبیت داشت اما ۲ ماه بعد این محبوبیت به ۷۳ درصد افزایش یافت و چه بسا اکنون این محبوبیت فراتر نیز رفته باشد.

وی ادامه داد: آنچه در این محبوبیت مهم است، تنها عملکرد مثبت رییس جمهور و هماهنگی و همراهی قدم به قدم رییس جمهور با رهبر معظم انقلاب و سیاستهای کلان نظام بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس جمهور را مجری سیاستهای کلان کشور عنوان کرد و گفت: وضع سیاست های کلی کشور در اختیار رهبر انقلاب است و ایشان بهترین سیاستگذاری را با مشورت مجمع تشخیص انجام می دهند.

مصباحی مقدم افزود: مملکت را وقتی می توان به صورت یکپارچه و در طولانی مدت هدایت کرد که سیاستهای رهبری اجرا شود که دولت هم اکنون همین مسیر را طی می کند.

وی همچنین به توسعه روابط خارجی دولت طی ۶ ماه فعالیت آن اشاره کرد و ادامه داد: با پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای که بازاری مهم و بزرگ ۲.۲ میلیارد نفری را در اختیار دارد و نیز فراهم شدن زمینه صادرات و تجارت با این مجموعه، شاهد گشایشهای فراوانی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهبود روابط با ترکمنستان با سفر رییس جمهور به این کشور اشاره کرد و گفت: در قالب این سفر قرارداد سه جانبه سوآپ گازی بین ترکمنستان، ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شد که طی آن گاز ترکمنستان از طریق مازندران به جمهوری آذربایجان منتقل می شود و سهمی نیز به ایران می رسد و اگر گاز ترکمنستان در زمستان امسال نبود مازندران با مشکل کمبود گاز مواجه می شد.

مصباحی مقدم تدوین بودجه ۱۴۰۱ آن هم بدون تورم را از توفیقات دولت سیزدهم دانست و افزود: البته مجلس تغییراتی در بودجه داد و تعداد قابل توجهی تبصره الحاقی به آن افزود اما با ایراد شورای نگهبان تبصره ها حذف شد و بودجه از نظر تورم در مقایسه با سالهای قبل وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دولت در اولویت نخست خود یعنی مهار کرونا موفق بود و در ذخیره کالاهای اساسی کشور نیز  به عنوان دومین اولویت موفق عمل کرد هر چند که ذخایر کالای اساسی در اواخر دولت قبلی به شرایط حداقل و خطرناک رسیده بود.

این کارشناس اقتصادی گفت: قیمت ارز با روی کارآمدن دولت سیزدهم صعودی بود و حتی قیمت هر دلار به ۳۱ هزار تومان رسید اما با مدیریت بانک مرکزی و دولت و سامانه های ارایه ارز، صف های صرافی ها جمع شد و اکنون قیمت هر دلار ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است.

مصباحی مقدم افزود: در حالی که طی ۱۰ سال گذشته به صورت متوسط نرخ رشد اقتصادی کشور حدود نیم درصد بود اما پارسال این نرخ با احتساب فروش نفت به ۵.۳ و بدون فروش نفت به ۳.۵ درصد رسید.

وی ادامه داد: فروش نفت کشور از ۷۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و البته قیمت هر بشکه نیز به لطف خدا از ۳۸ و ۴۲ دلار در هر بشکه به بالای ۱۰۰ دلار رسیده است و بر اساس اعلام مسوولان، وضعیت ارزی کشور خوب است، نفت را می فروشیم و ارز آن را نیز به دست می آوریم.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا