خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: سرمایه‌هایی که در دولت رسوب کرده باید به ملت انتقال پیدا کند به این وسیله اقتصاد ما مردمی خواهد شد.

آیت‌الله  غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه با گذشت بیش از ۱۵ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی هنوز آثار اجرای ابعاد مختلف این سیاست بویژه در محور‌هایی مانند توانمندسازی بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد محسوس نیست؛ بیان کرد:
مقرر بود تا پایان سال ۱۳۹۳ تمام شرکت‌های واجد، شرایط خصوصی‌سازی و واگذار می‌شد. اما در سال ۹۹ هستیم و بخش عظیمی از دارایی‌های دولت که قابل واگذاری به مردم بود به آن‌ها واگذار نشده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط حاضر فرصت بسیار خوبی است تا دولت دارایی‌های خود را به بورس عرضه کند افزود: صاحبان نقدینگی نیز می‌توانند این دارایی‌ها را درشرایطی که بورس در حال رشد است خریداری کنند.
وی با بیان اینکه دولت با عرضه دارایی‌های خود به بورس می‌تواند کسری بودجه را جبران کند، در پایان گفت: با این کار مردم صاحب سرمایه می‌شوند. سرمایه‌هایی که اکنون در دولت رسوب کرده است باید به ملت انتقال پیدا کند به این وسیله اقتصاد ما مردمی خواهد شد.
پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا