خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: آقای رئیسی را اصلح می‌دانم/نامزدها باید نقشه راه داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: قدم اول برای صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری داشتن برنامه یا نقشه راه است.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با تأکید بر لزوم ارائه نقشه راه توسط نامزدهای انتخابات، گفت: قدم اول برای صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری داشتن برنامه یا نقشه راه است و کسی که دست‌خالی وارد میدان انتخابات شود، آمادگی انجام این مأموریت مهم را ندارد. رئیس‌جمهور آینده باید در کنار داشتن نقشه راه و برنامه با مسائل کشور آشنا باشد تا با آسیب‌شناسی بتواند مشکلاتی مانند اشتغال و تورم را حل کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اهمیت داشتن تیم قوی و کاربلد برای اداره کشور اذعان کرد: کاندیدای انتخابات باید برای سمت‌های مدیریت دولتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه افراد کارآمدی را مدنظر داشته باشد تا مردم با اطمینان خاطر به او رأی بدهند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص شاخصه‌های دولت کارآمد تشریح کرد: کارآمدی به مسائل مختلفی مانند توانایی مدیریت، سلامت نفس و بدن، داشتن تحرک، روحیه جهادی و آرمان‌های انقلابی برمی‌گردد؛ کسی که بتواند مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را برطرف کند توانایی تشکیل دولت کارآمد را دارد.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سؤال که کدام‌یک از کاندیداها از این ویژگی‌ها برخوردارند، اظهار کرد: در این مورد من آیت‌الله رئیسی را اصلح می‌دانم، او شایستگی خودش را در تولیت آستان قدس رضوی و قوه قضاییه نشان داد.

مصباحی مقدم افزود: رئیسی ثابت کرد توانایی‌اش تنها در حوزه قضا نیست و توانست در مشکلات اجرایی کشور با زاویه دید قضایی وارد شود؛ وی توانست چندین پروژه و کارخانه تعطیل‌شده را احیا کند که این نشان از توانایی او در حوزه اجرایی است.

انتهای پیام/پ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا