خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: مجلس یازدهم با دولت مسامحه نمی‌کند/ مجلس دهم، دولت را تنبل کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نسبت به تعارض مجلس یازدهم و دولت جای نگرانی وجود ندارد، گفت: مجلس در مقابل اقدامات ضعیف دولت مسامحه نمی‌کند، بلکه مطالبه خواهد کرد.

آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با ارزیابی خود از آغاز به کار مجلس یازدهم و تعامل آن با دولت، اظهار داشت: با توجه به سخنان آقای قالیباف رئیس مجلس، به نظر می‌رسد مجلس یازدهم بنای تعامل با دولت را دارد نه بنای تقابل و این در صراحت کلام ایشان آمده بود.

وی افزود: البته هرگز معنای این سخن این نیست که مجلس در مقابل اقدامات ضعیف دولت مسامحه می‌کند، بلکه مطالبه می‌کند و این مطالبه هم با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. از این جهت جای نگرانی نسبت به تعارض مجلس یازدهم و دولت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مجلس دهم به نوعی تعامل همراه با انفعال را دنبال می‌کرد و تعامل همراه با انفعال چه بسا به جای اینکه به حال دولت مفید باشد مضر است و او را دچار نوعی رخوت و تنبلی می‌کند، اما تعامل همراه با انتقاد سازنده و همراه با ایجاد تحرک در دولت، منجر می‌شود دولت تحرک بالاتری را نشان دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته مدت همکاری دولت دوازدهم و مجلس یازدهم یکسال است اما در این یکسال هم کارهای کلیدی و اساسی بسیاری می‌توان انجام داد. به عقیده من اگر مجلس بتواند این کارهای کلیدی خصوصاً در مسائل اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد موفق خواهد بود.

آیت‌الله مصباحی مقدم تاکید کرد: توصیه من به مجلس یازدهم این بود که حداقل یک برنامه چهار ساله و یا بیشتر، برای آینده مجلس داشته باشد و بنا را بر این نگذارد که مقلوب شرایطی باشد که بر اثر باقی ماندن طرح‌ها و لوایح قبل از این مجلس ممکن است پدیدار شود.

وی در پایان گفت: اگر مجلس بتواند ابتکار عمل به خرج بدهد و با یک نگاه اساسی چهار سال آینده را رقم بزند و برنامه‌ریزی کند، می‌تواند کمک بزرگی هم برای ایجاد تحرک لازم در دولت باشد و هم شایستگی‌های خود را برای چهار سال آینده نشان دهد و هم برای تشکیل دولت آینده تاثیرگذار باشد.

کد خبر ۴۹۴۰۰۳۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا