جامعه روحانیت مبارزخبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم در واکنش به نامه موسوی خوئینی ها مطرح کرد: عاملان وضعیت موجود دست از طلب‌کاری بردارند

آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به نامه موسوی خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب گفت: اگر هر کس در داخل و خارج کشور نداند مقصر گرانی ها و مشکلات کشور چه کسانی هستند، سیاستمدارانی همچون آقای موسوی خوئینی ها به خوبی می دانند مقصر گرانی ها و مشکلات کیست؟

وی افرادی همچون موسوی خوئینی ها و همراهان و هم فکرانشان را حامیان اصلی جریان حاکم بر دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: این افراد به جای این که خودشان را در حمایت از روی کار آمدن دولتی که ناکارآمد است، ملامت کنند، سعی می کنند به دیگران آدرس غلط بدهند.

آیت‌الله مصباحی مقدم مشکلات کنونی کشور را ناشی از کم کاری و ضعف مدیریت دولت و دستگاه اجرایی تلقی و خاطرنشان کرد: همه مشکلات کشور ناشی از ضعف تدبیر دولتی دانسته می شود که منبعث از اراده افرادی همچون موسوی خوئینی ها بوده و همین افراد حامی و مبلغ آن بوده اند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: موسوی خوئینی ها و همراهان و همفکرانش در ایام انتخابات اظهار می کردند که اگر به کاندیدای دولت تدبیر و امید رأی ندهید و دیگری رییس جمهور شود، دلار به ۵ هزار تومان خواهد رسید و جنگ برپا خواهد شد؛ این افراد مردم را تشویق می کردند تا به کاندیدای دولت تدبیر و امید رأی دهند تا اتفاقات نامبارک و نامیمون رخ ندهد، اما همه این اتفاقات رخ داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به جایگاه رفیع رهبری انقلاب از دیدگاه قانون اساسی اشاره و بیان کرد: جایگاه رهبری سیاست گذاری است و مشاهده می کنیم که ایشان همواره سیاست هایی همچون اقتصاد مقاومتی، شفافیت، حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری در کشور و رویکرد یأس و ناامیدی از غرب را به خوبی اعلام کرده اند.

آیت‌الله مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه دولت باید از سیاست های رهبر معظم انقلاب در زمینه یأس و ناامیدی از غرب و تکیه بر توان داخلی تبعیت می کرد، گفت: دولت باید در چارچوب سیاست های رهبری همچون استفاده از نخبگان و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه حرکت می کرد تا تحریم ها بی اثر شود؛ اگر دولت به این سیاست ها توجه می کرد امروز دچار شوک ارزی و تورم ۴۰ درصدی نمی شدیم و نقدینگی ۶ برابر رشد نمی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خلط بین جایگاه و وظایف رهبری و جایگاه و وظایف مسؤولان اجرایی از امثال موسوی خوئینی ها قابل اغماض نیست، اظهار کرد: هر کجا که کار در قلمرو هدایت مستقیم رهبری بوده، مانند نیروهای مسلح و مسأله امنیت و اقتدار ملی در جایگاه های رفیع قرار گرفته ایم، اما هر کجا در قلمرو هدایت های مستقیم رهبری نبوده شاهد ضعف ها و فسادها هستیم.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا