خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است/ سرنوشت محتوم صهیونیست‌ها سقوط است.

آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، بیان کرد: زمانی که فلسطین حدود ۷۲ سال قبل توسط صهیونیست‌ها اشغال شد ابتدا ملت فلسطین برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس موضوع را عربی جلوه دادند و به عنوان «فلسطین کشوری عربی» انتظار مساعدت داشتند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این در حالی است که کشور‌های عربی اغلب تحت‌تاثیر سیاست‌های آمریکا و اروپا خط‌مشی سیاست خارجی خود را تنظیم می‌کنند و از این جهت اقدامی برای حمایت از فلسطین صورت نگرفت.
وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام (ره) موضوع قدس را از مسئله محدود عربی که قابل مصادره کردن بود به موضوعی اسلامی مبدل کردند و فرمودند «فلسطین سرزمین اسلام است» و از مردم خواستند در راهپیمایی‌های خود به اشغال فلسطین اعتراض کنند و اشغال فلسطین به مسئله بین‌المللی و بین مسلمین تبدیل شد.
آیت‌الله مصباحی‌مقدم با بیان اینکه امروز موضوع قدس بین‌المللی است، افزود: امروز نه تنها جهان اسلام بلکه بشریت نسبت به این مسئله حساس شده است. بسیاری از کشور‌ها روز قدس را گرامی می‌دارند و اعتراض خود را نسبت به ظلمی که به مردمان فلسطین شده ابراز می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: طی سال‌های گذشته چند انتفاضه در فلسطین با سنگ رخ داد و امروز شاهد هستیم انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است و محور مقاومت در فلسطین قدرت بازدارندگی بسیار بالایی کسب کرده‌اند.
ایشان در پایان گفت: همه نشانه‌ها حکایت از این دارد که به لطف خداوند سرنوشت محتوم رژیم اشغالگر قدس سقوط است و نابودی این رژیم جعلی و غاصب نزدیک است و سرزمین فلسطین به دست صاحبان اصلی خود بازگردانده خواهد شد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا