خبرفقط خبرکمیته فقهی سازمان بورس

آیت‌الله مصباحی مقدم: استاد موسویان فقیه در رشته خود بود

به گزارش شفقنا، آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان که به صورت مجازی برگزار شد، بیان داشت: بنده نزدیک به سه دهه است که ایشان را می‌شناسم و سال‌هایی را نیز از نزدیک با ایشان مرتبط بودم. بنده از رهبر انقلاب نیز بابت پیام زیبا و پرمعنای ایشان تشکر می‌کنم. در پیام ایشان نکات بسیار مهمی مطرح شده و نشان دادند که آن مرحوم را به خوبی می‌شناسند و از آثار او مطلع هستند.

او در ادامه بیان داشت: استاد موسویان شخصیت جالبی از نظر طی کردن مراحل علمی بود که ظاهرا از سال ۶۰ آغاز شده بود و خیلی سریع به مقامات بالایی دست یافت، او در پژوهشگاه به مقام استاد تمامی رسید و آنچه مهم است مجموعه ابعاد برجسته ایشان بود که آیت‌الله رشاد نیز این تعبیر جامع را گفتند که استاد موسویان فقیه در رشته خود بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مرحوم موسویان را از نظر فقهی، قدرت استنباط و احاطه به آرای مراجع معاصر و گذشته داشت و این جامعیت در کمتر کسی دیده می‌شد. موسویان همراه با ادله جامع و کامل، مستند صحبت می‌کرد، در شورای پولی بانکی نیز ایشان بدیلی در بین اعضا نداشت و کمک‌های شایانی به سازمان بورس و بانک مرکزی کرد.

او همچنین افزود: تقریبا همه بانک‌ها از ایشان استفاده کردند و این موجود نافع در عرصه بانکداری و مالی اسلامی بی نظیر بود و باید به انصاف گفت با رحلت استاد موسویان دچار ضایعه شده‌ایم.

مصباحی مقدم در پایان گفت: بنده احساس می‌کنم برادری از دست دادم که هیچگاه حاضر نشدند جلوتر از من به جلسه‌ای وارد یا از جلسه‌ای خارج شود و این نشانه اخلاق والای ایشان بود، انصاف قضیه این است که شخصیتی کم‌نظیر با سوابق انقلابی و مبارزه‌ای همراه با شهید مدنی را از دست داده‌ایم و همگی احساس غم می‌کنیم و صمیمانه اعلام می‌کنم بنده در این غم بزرگ شریک و سوگوار هستم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا