خبرفقط خبرنظرات اقتصادیکمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

آیت الله مصباحی مقدم: دولت از سوء استفاده در بازار لوازم خانگی جلوگیری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت نگذارد از حمایتی که از تولید کنندگان لوازم خانگی شد سوءاستفاده شود

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون زیربنایی و تولید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل به رغم حمایت دولت از آنان در ابلاغ ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی گفت: بازار لوازم خانگی نیازمند نظارت و کنترل بیشتر دولت است.
وی افزود: البته درباره تولید لوازم خانگی در دو ماه اخیر گام‌های خوبی برداشته شده است که هم کالا‌های با کیفیت بهتر تولید و هم سلیقه مصرف کنندگان تامین شود، اما برخی از این موضوع سوء استفاده کردند.
آقای مصباحی مقدم گفت: با این حال تولید کنندگان داخلی باید علاوه بر افزایش بیشتر کیفیت کالا‌ها، نگذارند قیمت‌ها به نحوی افزایش یابد که قدرت خرید مردم اجازه خرید به آن‌ها ندهد.
وی تاکید کرد: تردیدی نیست که باید از تولید کنندگان داخلی حمایت همه جانبه کنیم تا هم از قاچاق جلوگیری شود و هم تولید کنندگان تشویق شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری، اولویت دادن به تامین مالی تولید کنندگان از طریق بانک‌ها را لازم دانست و افزود: باید سرمایه در گردش بنگاه‌ها به نحوی تامین شود که تولید کنندگان برای تامین مالی به منظور خرید مواد اولیه دچار مشکل نشوند و این موضوع هر چه سریعتر باید ساماندهی شود.

آیت الله مصباحی مقدم رفع موانع اداری از سر راه تولیدکنندگان را از دیگر ضرورت‌ها دانست و گفت: البته مصوبه اخیر مجلس اگر اجرا شود کمک خوبی برای بهبود کسب و کار خواهد شد که امیدواریم این مصوبه مسیرش را طی کند و به نتیجه برسد.
وی نقش وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت و نیز بانک مرکزی را در تسهیل نیازمندی‌های تولید کنندگان برای جهش تولید بسیار موثر دانست.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا