خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: حاکمیت جامعه اسلامی در عصر غیبت بر عهده ولایت فقیه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در آیین رونمایی از کتاب سند انتخاب که در کتابخانه عمومی پارک شهر برگزار شد، گفت: ولی فقیه براساس ویژگی‌هایی که امامان معصوم(ع) بیان فرمودند انتخاب می شود.

وی افزود: مشروعیت رهبری در انقلاب اسلامی امری مسلم و قطعی بوده و تا این مشروعیت احراز نشود رهبر انتخاب نمی شود.

آیت‌الله مصباحی مقدم با بیان اینکه انتصاب ولایت از طریق سلسله امامت و نبوت است، عنوان کرد: از دیگر اموری که در انتخاب ولی فقیه نقش مهمی دارد اقبال مردم است، این اقبال مردم بود که بعد از ۲۵ سال خانه نشینی سبب شد امام علی(ع) حکومت را بپذیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایات، اظهار داشت: در عصر غیبت توصیه شده مردم به سوی فقیهی بروند که شرایط و ویژگی های لازم را داشته باشد.

وی افزود: مردم موظف هستند قیام به قسط کنند و این قیام به قسط تنها براساس دستورات قرآن و سنت امکان پذیر است؛ مردم باید حاکم را براساس خصوصیاتی که قرآن و سنت بیان فرمودند انتخاب کنند.

آیت‌الله مصباحی مقدم عنوان کرد: اگر فقیهی با قدرت بیاید و بر مردم مسلط شود ولایت نخواهد داشت بلکه آن فقیهی ولایت خواهد داشت که با اقبال و خواست مردم رهبری جامعه اسلامی را پذیرفته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر انقلاب در بسیاری از حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی هنری اشراف کامل دارند و صاحب نظر هستند، گفت: علم و دانش رهبر انقلاب قابل قیاس با دیگر رهبران جهان نیست.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب از نظر علمی، فرهیختگی و سلامت رهبری بی نظیر هستند، اظهار داشت: اگر رهبر انقلاب را با حاکمان قبل از انقلاب مقایسه کنیم می بینیم که آنها دست نشاندگان استکبار بوده و مردم هیچ دخالتی در این انتخاب نداشتند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا