فقط خبرویدئوچندرسانه‌ای

نطق انتخاباتی مصباحی‌مقدم در رسانه ملی

 پخش از: شبکه تهران
تاریخ پخش: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در برنامه تبلیغاتی در شبکه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای اظهار داشت: امام (ره) نهضتی را به وجود آوردند که این نهضت موجب انقلاب و تحولی بزرگ در جامعه شد.

مصباحی مقدم ادامه داد: مردم ایران که تحت ستم رژیم شاهنشاهی و استعمار بیگانه بودند برای نجات از وضعیت خود ندای الهی امام را اجابت کردند و انقلابی عظیم آفریدند که به ابعاد مختلف ملت ما را به عزت و قدرت رساند و از وابستگی سیاسی به یک استقلال مثال زدنی رسیدند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این نکته که ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب در اداره کشور هیچ نقشی نداشت گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی با آرای ملت و رای ۹۸ درصدی آن‌ها شکل گرفت و پس از آن برای تدوین قانون اساسی خبرگان را تعیین کردند و مردم به قانون اساسی نیز رای دادند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹ مجلس شکل گرفته و ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری به انتخاب مردم برگزار شده و همچنین ۴ دوره خبرگان ناظر به روی کار آمدن رهبری شکل گرفته و اکنون دوره پنجم مجلس خبرگان آغاز می‌شود که همه این‌ها مبتنی بر آرای ملت است.

مصباحی مقدم تاکید کرد ما در دوره غیبت معتقد به نیابت امام زمان (عج) هستیم که امروز تحت عنوان ولی فقیه در قانون اساسی ما درج شده و بر این مبنا نظام جمهوری اسلامی نظامی الهی است اما همین ولایت فقیه طوری سامان داده شده که آرای ملت در مورد آن نقش آفرین باشد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه خبرگان وظیفه دارند از بین فقهای آگاه، شایسته ، عادل و بصیر فقیهی را انتخاب کنند تا ولایت فقیه بر عهده او قرار بگیرد افزود: این نظام همواره متکی بر آرای ملت بوده و از این رو ما انتخابات خبرگان را برای ۸ سال پیش رو داریم.

وی ادامه داد: خبرگان رهبری هر سال دو نشست دارند که طی آن به مسائل مربوط به خبرگان پرداخته و دائم ناظر به بقا و استمرار شرایط رهبری هستند.

مصباحی مقدم با یادآوری این نکته که حضرت امام مجددا اسلام را احیا کرد و بنیان‌های اصلی نظام با راهنمایی‌های ایشان شکل گرفت افزود: با حمایت‌های ملت و راهنمایی‌های رهبر انقلاب، ایشان توانسته‌‌اند کشور را در شرایط سخت و بحرانی پیش ببرند و رهبری کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحران‌هایی که پس از حیات امام اتفاق افتاد و رهبری توانستند ملت را در بحران‌ها مدیریت کنند تصریح کرد: کشور و ملت ما مراتب عزت و قدرت را طی کرد و دشمنان این ملت از جمله ایالت متحده آمریکا طی ۳۷ سال گذشته سیر نزولی داشتند.

وی با اشاره به عملکرد نیروی دریایی سپاه در برخورد با تفنگداران آمریکایی گفت: جوانان عزیز ما در نیروی دریایی سپاه توانستند مقابل تخلف و غفلت دشمن بایستند و آن‌ها را غافلگیر کنند که البته چنین چیزی سابقه نداشته و اگر یک روز ناوگان آمریکا کنار بندری می‌رفت،‌ترس دولتمردان آن کشور را می‌گرفت و آن‌ها تسلیم می‌شدند اما اگر تمام قدرت‌های جهان هم امروز دست به دست یکدیگر دهند ملت ما ترسی ندارد.

مصباحی مقدم ریشه این مسئله را در برقراری نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه عنوان کرد و با اشاره به وظایف مجلس خبرگان اظهار داشت: چنانچه اتفاقی بیفتد خبرگان باید باشند تا دوباره رهبری را برگزینند تا راه امام را با همان صلابت و قدرت ادامه دهد و ملت ما را نمایندگی کند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: اگر بنده با رای مردم شریف تهران به مجلس خبرگان وارد شوم سینه خود را در مقابل هر گونه حمله به ولایت فقیه سپر خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا