خبرشورای عالی آموزش و پرورشفقط خبر

عضو شورای عالی آموزش و پرورش: مدرسه و معلم نقش موثری در هویت سازی و هویت بخشی دانش‌آموزان دارند.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در یکهزار و چهل و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و نقش خانواده و مدرسه در تربیت دانش آموزان بیان داشت: مخاطبان امروز مدارس ما در فضای مجازی زندگی می کنند لذا باید محتوای مناسب آنها در کتاب های درسی گنجانده شود.

اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در یکهزارو چهل و سومین جلسه این شورا که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد اظهاراتی را درباره اهمیت و لزوم توجه به شأن و جایگاه شورای عالی، جلوگیری از موازی کاری سایر دستگاه‌ها در حوزه آموزش و پرورش، عدالت آموزشی، بهسازی نیروی انسانی، تراکم کلاس‌ها، امور رفاهی و معیشتی فرهنگیان، بودجه آموزش و پرورش و غیره بیان کردند.

در این جلسه آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو صاحب نظر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: خانواده ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش اصلی را دارند و بنیه اصلی آنان در خانواده شکل می گیرد.

وی افزود: برای نهاد خانواده باید یک نهاد سیاست گذار پیش بینی و طراحی شود. باید اول مشکل خانواده ها را حل کرد چون در خانواده است که بنیان اصلی شخصیتی و تربیتی کودکان شکل می گیرد و مدرسه تکمیل کننده این حلقه است.

مصباحی مقدم اظهار کرد: مدرسه و معلم نقش موثری در هویت سازی و هویت بخشی دانش آموزان دارند. بعد از اینها محتوای آموزشی است که برخی از محتواها هویت ساز هستند.

عضو صاحب نظر شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: مخاطبان امروز مدارس ما در فضای مجازی زندگی می کنند لذا باید محتوای مناسب آنها در کتاب های درسی گنجانده شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا