خبرشورای فقهی بانک مرکزیفقط خبرنظرات اقتصادی

آیت الله مصباحی مقدم: پول ملی باید مبنای معاملات باشد و تضعیف پول ملی مورد قبول نیست.

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی: بنده هیچگونه توصیه‌ای درباره استفاده از طلا و ارز در قرض ندارم، بلکه قطعا توجه دارم به اینکه باید تا می‌توان از پول ملی استفاده کرد. پول ملی باید مبنای معاملات باشد و تضعیف پول ملی مورد قبول نیست. باید تا حدی که می‌توانیم، کاری کنیم که پول ملی تقویت شود.

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا در رابطه با اینکه استفاده از طلا و ارز در قرض اشکال شرعی ندارد اما با توجه به اینکه این اقدام اگر جمعی باشد با تبعات اقتصادی و اجتماعی همراه است، چنین اقدامی را تائید می‌کنید؟

گفت: چند روز پیش بنده در پاسخ به یک سوال شخصی بیان کردم که استفاده از طلا و ارز در قرض اشکال شرعی ندارد و با اینکه این سوال به صورت شخصی پرسیده شده بود اما در یکی از رسانه‌ها بازتاب داده شد. این مسئله ربطی به شورای فقهی بانک مرکزی نداشت.

همینکه فردی چیزی را قرض دهد، وظیفه دارد همان را مطالبه کند و حق ندارد چیز دیگری را از فرد قرض گیرنده بخواهد. این مسئله در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها به صورت دیگری بازتاب داده شد.

آیت الله مصباحی مقدم افزود: بنده هیچگونه توصیه‌ای درباره استفاده از طلا و ارز در قرض ندارم، بلکه قطعا توجه دارم به اینکه باید تا می‌توان از پول ملی استفاده کرد. پول ملی باید مبنای معاملات باشد و تضعیف پول ملی مورد قبول نیست. باید تا حدی که می‌توانیم، کاری کنیم که پول ملی تقویت شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا