فقط خبر

نشست مشترک نامزد های خبرگان تهران مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه و جامعه روحانیت مبارز برگزار شد

نشست خبری نامزد‌های مشترک جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران، بعدازظهر روز (دوشنبه) با حضور آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم، آیت‌الله عباسعلی اختری و آیت‌الله علی مومن‌پور در دفتر مرکزی جامعه روحانیت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه نمایندگان و نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان مربوط به جایگاه رهبری و مقام ولایت، داوطلب خدمتگزاری هستند، اظهار داشت: آنگونه که قانون اساسی توجه داده افرادی که خودشان را صالح دانسته‌اند اعلام آمادگی برای عهده‌داری این جایگاه کرده‌اند و در صورت رای آوردن انجام وظیفه می‌کنند.

وی مجلس خبرگان را خزانه‌ای برای کشور برشمرد و ادامه داد: همچنان که ما خزانه‌داری مادی برای روز مبادا کشور داریم مجلس خبرگان نیز چنین جایگاه و نقشی دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در نظام اسلامی هر کسی باید این ایده را داشته باشد و کاندیدا‌ها هم این ایده را دارند که به مصالح کشور در نظر بگیرند، ایده امام که توجه به مستضعفین بود را نیز نباید از یاد برد، آرمان‌های این چنینی جزو آرمان‌های نامزد‌ها خواهد بود.

در ادامه این نشست، آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز با بیان اینکه خداوند به ما لطف کرده و نعمت رهبری امام و حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای را داده، عنوان کرد: ایشان به بهترین وجه کشور و ملت را مدیریت کرده تا بحران‌های داخلی و تحملی بیگانگان را پشت سر بگذاریم.

وی با تأکید بر اینکه خبرگان باید منتخب مردم باشند، گفت: قانون اساسی تأکید دارد که خبرگان منتخب مردم چنین جایگاهی را داشته داشته باشند، به این ترتیب مردم به صورت غیر مستقیم رهبر را انتخاب می‌کنند یعنی مردم اعضای مجلس خبرگان را انتخاب و آن‌ها رهبری را انتخاب می‌کنند.

نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این موضوع حکایت از اتکای نظام ما و دیدگاه امام به ملت عزیز ایران است؛ همچنین فق‌ها درد دین و مردم دارند و مورد اعتماد مردم نیز هستند.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: سنگر خبرگان سنگر مهمی است که از جایگاه ولایت فقیه که نیابت عام حضرت، ولی عصر (عج) را دارد حفاظت می‌کند.

آیت‌الله مؤمن‌پور نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به وظایف و اختیارات رهبری در قوه قضاییه، گفت: تعیین رؤسای قوای مسلح، و امور دیگر از وظایف رهبری است. وظیفه همه این است که در انتخاب خبرگان رهبری شرکت کنند همانطور که در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند.

آیت‌الله اختری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره وظایف مجلس خبرگان گفت: وظیفه خبرگان دو چیز بیشتر نیست تعیین رهبری و نظارت به دوام شرایط رهبری، اما بالاخره خبرگان مورد مراجعه مردم هستند که در این مجلس نسبت به مسائل عمومی حساس می‌شوند و و از مُدیران بلند پایه می‌خواهند که نسبت به دغدغه‌های مردم و گاهی سفارش‌ها و توصیه‌ها توجه کنند.

آیت‌الله مؤمن پور نیز در پاسخ به سوال دیگری درباره مسئله شورای رهبری، گفت: بر اساس قانون اساسی شورای رهبری هیچ جایی ندارد، اما پیش از اصلاًح قانون اساسی این مسئله مطرح بود، اما اکنون هیچ جایگاهی ندارد.

وی درباره قوی‌شدن کشور در تمامی امور نیز، خاطرنشان کرد: کشور ما باید از همه لحاظ چه اقتصادی و چه جهات نظامی قوی شود علی رغم اینکه ما در صدد هیچ جنگی نیستیم، اما باید قدرتمند باشیم تا کشور‌های مستکبری مثل آمریکا جرات حمله به ایران را نداشته باشند.

آیت‌الله اختری نیز در ادامه پیرامون شورای رهبری گفت: از جهت اشاره قانون اساسی، شورای رهبری فعلاً در قانون اساسی جایگاهی ندارد شورای رهبری با اساس معارف ما و اساس ولایت و امامت ما در تضاد است.

وی درباره قوی‌شدن کشور در برابر تهدیدات اظهار داشت: یک گام مهم قوی شدن خود اتکا شدن است جامعه‌ای که روی پای خود بایستد پیشرفت خواهد کرد. علم انسان را قوی می‌کند علم و دانش را که رهبری بر آن تأکید می‌کند موجب خود اتکایی می‌شود، قطعاً به هر کشور و فردی محتاج باشیم اسیر آن خواهیم بود.

مصباحی‌مقدم درباره قوی شدن کشور در برابر تهدیدات گفت: اصلاً اساس قدرت یک کشور علم است، اساس پیشرفت یک جامعه علم است اگر ما در علوم و فنون فناوری قدرتمند شویم در همه عرصه‌ها قدرتمند می‌شویم که فضای آن برای جوانان فراهم است و همین موضوع باعث شده است که ایران سرآمد کشور‌های منطقه شود. هر کشوری که ضعیف جلوه کند دشمن طمع می‌کند که آن کشور را ببلعد، اما اگر کشور مقتدر باشد کسی جرئت نمی‌کند چشم طمع به آن داشته باشد.

وی اضافه کرد:کشور ایران هم از نظر نخبگی جوانان و هم از نظر جغرافیایی و همچنین منابع و ذخایر زیرزمینی توان لازم را دارد که اگر بهینه کار کنیم و جلوی خام‌فروشی را بگیریم و بهره‌وری را بالا ببریم و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم می‌توانیم قدرتمند شویم.

پایان/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا