خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: برای رفع گرانی‌ها از رشد بیشتر نقدینگی جلوگیری شود

آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به گرانی‌های اخیر بیان کرد: برای حل مشکلات در درجه اول باید جلوی رشد بیشتر نقدینگی گرفته شود، زیرا آسیبی که به غیر از تحریم‌ها به کشور وارد شده ناشی از رشد نقدینگی در داخل کشور است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هدایت نقدینگی موجود به سمت تولید هدایت را گام بعدی برای حل مشکلات و گرانی‌ها  دانست و گفت: این کار مستلزم مداخله دولت و تصمیم‌گیری در مورد منابع بانک‌ها و مبالغی است که طی ۵ ماه اخیر به بورس واریز شده است و باید به سمت تولید هدایت شود.
وی افزود: اگر هدایت نقدینگی موجود به سمت تولید رخ ندهد کماکان با رشد شاخص‌‌ها، بورس در آینده نه چندان دور سقوط خواهد کرد و اگر اینگونه شود بخش قابل توجه مردم که در خرید اوراق بورسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند دچار خسارت غیر قابل جبران خواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه ابزار‌های مالی خوب و مشروعی در اختیار بانک مرکزی است تا بتواند نقدینگی موجود را کاهش دهد، اظهار کرد: اگر بانک مرکزی این کار را انجام بدهد جلوی نوسانات نرخ ارز، طلا، خودرو، مسکن و امثالهم گرفته خواهد شد یا کاهش پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر ضرورت تثبیت قیمت‌ها در بحران کرونا در پایان گفت: جلوگیری از افزایش قیمت‌ها حامل پیام مثبت است و مردم را به آرامش می‌رساند در غیر اینصورت نگرانی عامه مردم برای از بین رفتن ثروت، کاهش درآمد و قدرت خریدشان را به شدت بالا خواهد برد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا