خبرفقط خبرمجمع تشخیص مصلحت نظامکمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

گزارش جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / نظر مجمع در خصوص واردات خودرو

مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تشکیل جلسه داد و در خصوص موضوع اختلافی «طرح ساماندهی صنعت خودرو» نظر خود را اعلام کرد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه که با حضور دبیر و اعضای مجمع و روسای قوای مقننه و قضاییه و نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی برگزار شد،

نهایتاً پس از سه جلسه بحث و بررسی پیرامون «طرح ساماندهی صنعت خودرو» و دریافت نظر پیشنهادی کمیسیون مشترک «زیربنایی و تولیدی» و «اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری»، اعضای مجمع در خصوص واردات خودرو  به شرح زیر تصمیم گرفتند:

دولت، مجاز است با رعایت اولویت واردات خودروهای برقی، ترکیبی، کم مصرف، ایمن و مورد استفاده عامه و احراز صلاحیت فنی و حرفه ای واردکنندگان و تامین خدمات پس از فروش و انتقال فناوری توسط آنان، مبادرت به واردات نماید.

سقف واردات خودرو با ملاحظه تنظیم بازار، حمایت از تولید باکیفیت داخلی و رعایت منابع ارزی کشور و اولویت مصرف ارز برای تامین کالاهای اساسی و ضروری، توسط دولت تعیین می شود.

در ابتدای این جلسه، آیت الله آملی لاریجانی، با اشاره به تعدد و اهمیت موضوعات در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام و ضرورت بررسی دقیق و سریع­‌تر موضوعات، در خصوص افزایش تعداد و ساعات جلسات صحن مجمع از اعضاء نظرخواهی کرد و مقرر شد تعداد و زمان برگزاری جلسات شورای مجمع افزایش یابد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا