فقط خبر

پیشنهاد اختصاص درصدی از سود خالص سالانه بانک‌ها به مدارس شبانه‌روزی

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون تلفیق مجلس امروز در نخستین جشنواره ملی حامیان مدارس شبانه‌روزی که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد با اشاره به عدالت آموزشی اظهار داشت: خرسندیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی پوشش عمومی آموزش کودکان و نوجوانان ما به صددرصد نزدیک شده است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، خانواده‌ها به نظام آموزش و پرورش اعتماد کردند و دختران خود را به صورت گسترده‌تر به آموزش فرستاده و در آموزش عالی امروز بیش از ۶۰ درصد دختران ما تحصیل می‌کنند و سهم آنها در آموزش عالی از پسران بیشتر است و این نسبت در دنیا بی‌نظیر است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: عدالت آموزشی و تربیتی ما را سوق می‌دهد تا امکانات و خدمات آموزشی و تربیتی و کیفیت آن را برای کل کودکان و نوجوانان یکسان کنیم و در این حرکت هر چه پیش می‌رویم امکانات با کیفیت بییشتری روبه‌رو می‌شود و دائماً عقب می‌مانیم پس باید همتی رسا داشت تا به عدالت آموزشی دست یافت.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: این نیاز به یک نهضت دارد و از خیرین به خاطر اینکه با اتحاد گام در این راه گذاشته‌اند تشکر می‌‌کنم و مدارس شبانه‌روزی با رشد خوبی در سال‌های اخیر روبه‌رو بوده است؛ در سال‌های گذشته تلاش کردیم بیشترین ضریب افزایش منابع را به آموزش و پرورش بدهیم و در خصوص مدارس شبانه‌روزی نیز پیشنهاد دولت در مقایسه با سال ۹۴ از رشد خوبی برخوردار است.

وی گفت: برای سال جاری شرایط برای دولت سخت‌تر شد زیرا قیمت نفت پایین‌تر آمد و هزینه‌های دولت نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کرد و تحقق بودجه عمرانی نزدیک به صفر بود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بزرگترین دستگاه وزارت آموزش و پرورش است و وضعیت منابع مالی برای تأمین معلمان بسیار مناسب است‌‌، افزود: خودمان راضی نیستیم اما امیدواریم در برنامه ششم و نیز در بودجه ۱۳۹۵ بتوانیم کمک بیشتری به آموزش و پرورش به صورت عام و مدارس شبانه‌روزی به صورت خاص داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم تأکید کرد: هرچه برای عدالت آموزشی هزینه کنیم کم است و وسایل و امکاناتی که امروز آموزش و پرورش دارد نسبت به سطح امکانات کشورهای پیشرفته پایین است و دیگر اینکه این امکانات در بخشی از مدارس تهران تأمین است نه در کشور و باید ما به شکلی عدالت آموزشی برقرار کنیم که اگر فرزند روستایی استعدادش ظهور پیدا کند هیچ تفاوتی بین نقطه دور افتاده و تهران وجود نداشته باشد.

به گزارش فارس؛ وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم به بانک‌های کشور تا درصدی از سود خالص سالانه خود را به این خدمات اختصاص دهند و اگر قرار است بهترین سود خالص سالانه مربوط به بانک‌ها باشد باید یکی از خدمات آنها به مدارس شبانه‌روزی باشد که آثار و برکات زیادی خواهد داشت و زیرساخت‌های عدالت آموزشی را تقویت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا