فقط خبر

مبارزه با فساد باید ملی و فراجناحی پیگیری شود

این روزها اخبار فیش‌های نجومی، تخفیف‌های نجومی، استخدام‌های فامیلی و … در رسانه‌ها دست به دست می‌شود. آنچه با استناد به گفته‌های معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر اطلاعات می‌توان فهمید که فساد در ساختار بروکراسی کشور ریشه دوانده و همچون بیماری مسری و کشنده نظام را تهدید می‌کند، با این حال مبارزه با فساد، ابزاری شده است برای تسویه حساب‌های جناحی.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده سابق مجلس و از چهره‌های سرشناس طیف اصولگرا درخصوص گسترش فساد در ساختار اداری کشور و مسائل اخیر در شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا گفت: معتقدم در برخورد با مسأله فساد باید دستورهای ۱۵ سال قبل رهبری را سرلوحه قرار داد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد یک اقدام ملی نه جناحی و صادقانه نه منفعت‌جویانه است و در این مسئله پیشگیری بهتر از برخورد است.

سخنگوی جامعه روحانیت بهترین راهکار برای پیشگیری از فساد اداری را راه‌اندازی سامانه الکترونیک در نهادهای ذی‌ربط به منظور خدمتگزاری به ارباب رجوع و در پی آن توسعه همکاری میان نهادهای نظارتی و نظامی و دستگاه‌های دولتی دانست.

وی در ادامه افزود: باید چاره‌ای اندیشید تا ارتباط چهره به چهره میان مسئولان اداری و ارباب رجوع کاهش یابد و دولت الکترونیک را جایگزین ساختار قدیمی کرد. ایجاد شفافیت و سامانه ارتباطات الکترونیک در امور اداری و دولتی، سیستم بانکی، امور مالیاتی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان ثبت اسناد و املاک، گمرک و بورس، امکان چانه‌زنی، ارتباط مستقیم و در نهایت گسترش فساد را محدود می‌کند.

مصباحی‌مقدم تأکید کرد: شفافیت حقوق‌ها و پاداش‌ها نیز عواملی است که از شکل‌گیری روابط پنهانی و فساد جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: البته در صورت بروز هرگونه تخلف و فسادی، برخورد سریع و قاطع لازم است. برخورد با متخلفان جرأت انجام مجدد این تخلفات را از دیگران بگیرد؛ عملکرد کند و تأخیر در برخورد با متخلفان حاشیه امنی برای توسعه فساد ایجاد می‌کند و اقدام قاطع برای شفاف‌سازی در امور اداری راه را به روی فساد می‌بندد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا