خبرفقط خبرنشست ها و همایش ها

سی‌ویکمین همایش بانکداری اسلامی ۹ و ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار می شود

سی و یکمین همایش بانکداری اسلامی با عنوان “بانکداری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب” روزهای ۹ و ۱۰ شهریورماه در بانک مرکزی برگزار و به صورت آنلاین از طریق لینک conf31.ibi.ac.ir در فضای مجازی پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی این همایش صبح روز سه شنبه نهم شهریور ماه با سخنرانی دکتر فرشاد حیدری رییس موسسه آموزش عالی بانکداری ایران به صورت رسمی آغاز می شود.

در افتتاحیه این همایش دکتر اکبر کیمجانی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی حوزه علمیه، آیت الله مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای فقهی بانک مرکزی و حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق (ع) از دیگر سخنرانان افتتاحیه این همایش هستند.

در ادامه میزگردهای تخصصی با حضور کارشناسان و صاحبنظران بانکی و اقتصادی برگزار می شود.

محورهای اصلی همایش بر اساس مصوبات شورای راهبردی و کمیته علمی شامل “اصلاح قوانین بانکی: زمینه ها و ضرورت ها”، “حکمرانی بانکی: نقد و ارزیابی”، “مدل کسب و کار بانکی: ارزیابی و آسیب شناسی” و “مانع زدایی و پشتیبانی از تولید: نقش و مسئولیت نظام بانکی” است که در قالب میزگردهای تخصصی و با حضور کارشناسان، صاحبنظران و روسای قبلی بانک مرکزی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است؛ همایش بانکداری اسلامی، به عنوان بزرگترین رویداد علمی در حوزه علوم انسانی و به طور خاص در زمینه بانکداری اسلامی، مقارن با تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا در هفته بانکداری به صورت سالیانه برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش بسط دانش بانکداری، تضارب افکار و هم افزایی میان صاحب نظران و کارشناسان و آخرین دستاوردهای مطالعات و پژوهش ها در حوزه علوم بانکداری و مالی اسلامی در قالب سخنرانی، ارائه مقاله و میزگرد تخصصی است.

یافته های علمی این همایش همه ساله به صورت کتاب مجموعه مقالات و سخنرانی ها در اختیار علاقمه مندان قرار می گیرد و مرجع ارزشمندی برای مطالعات و پژوهش های آینده است.

تاکید می شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، سی و یکمین همایش بانکداری اسلامی صرفاً با حضور سخنرانان، اعضای میزگردها و ارائه کنندگان مقالات در بانک مرکزی برگزار و به منظور بهره مندی سایر صاحبنظران و عموم علاقه مندان به صورت آنلاین از طریق لینک conf31.ibi.ac.ir پخش خواهد شد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا