اتحادیه اقتصاددانان جهان اسلامخبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: کشورهای اسلامی برای درمان کرونا متحد شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس خبرگان رهبری و رئیس اتحادیه اقتصاددانان جهان اسلام دوشنبه شب در سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط کنونی می طلبد ملت های مسلمانان به موضوع مواسات و همدلی نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی تامین امکانات بهداشتی و درمانی را از اولویت های ضروری جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: مسلمانان نباید در کمک کردن نسبت به یکدیگر غفلت کنند.

آیت الله مصباحی مقدم با بیان اینکه کشورهای اسلامی تجربیات و یافته های خودشان را در زمینه درمان کرونا به اشتراک بگذارند، عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و در اختیار گذاشتن امکانات بهداشتی و درمانی یک وظیفه انسانی و دینی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نخبگان جهان اسلام با برگزاری نشست های علمی اقدام به مبادله اطلاعات و یافته های خود به منظور رسیدن به درمان کرونا کنند، گفت: امت های اسلامی باید بیش از دیگر امت ها برای درمان کرونا متحد شوند.

وی شرایط جمهوری اسلامی ایران را در تامین امکانات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا را مطلوب دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود شرکت های دانش بنیان از واردات کیت های آزمایشی بی نیاز شد و حتی به صادرات تجهیزات پزشکی به دیگر کشورها اقدام کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رزمایش همدلی و مواسات را یک تجربه موفق بیان و خاطرنشان کرد: این اقدام به فرمان رهبر انقلاب انجام گرفت و سبب شد دیگر کشورها از این روش الگوبرداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا