خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: نیروهای انقلاب فکر نکنند برنده انتخابات هستند/ جریان رقیب بر روی یک کاندیدا اجماع کند، رای بالایی خواهد داشت.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، درگفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با “حضور رئیس قوه قضاییه در انتخابات ۱۴۰۰″ گفت: 

با تعداد قابل توجهی از کاندیداها صحبتی صورت گرفته و اکثرا اعلام داشتند در صورتی کاندیدا خواهند شد که رئیسی بنای حضور در انتخابات را نداشته باشد و تا حدی بستری برای اجماع تقریبی پدید آمده است. اکثر افراد در جریان نیروهای انقلاب اعلام کاندیداتوری خود را منوط به عدم ثبت نام رئیسی کرده اند. 

عضو جامعه روحانیت مبارز، در خصوص شرایط قوه قضاییه بعد از استعفا رئیسی و حضور در انتخابات گفت: در مجموعه قوه قضاییه کسانی حضور دارند که بخواهند مسئولیت قوه قضاییه را به عهده بگیرند و همین بنیانی را که رئیسی بنا کرده ادامه دهند. 

او در خصوص اجماع اصولگرایان بر روی گزینه ای غیر از رئیسی بیان کرد: بعید است اجماع در حد آقای رئیسی بر روی گزینه های دیگر پدید آید و کار سختی است، اما هستند کسانی که با آنها رایزنی شده و از اجماع نسبی برخوردار هستند. تصور می کنم اصل رقابت دراین دوره از انتخابات شرایط سختی را به وجود می آورد.

مصباحی مقدم  افزود: نباید جریان نیروهای انقلاب نوعی خاطر جمعی برای انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ تصور کنند و تلقی شان این باشد که برنده انتخابات هستند. اگر جریان رقیب بر روی یک کاندیدا اجماع کند رای بالایی خواهد داشت. جریان انقلابی باید همه همت اش بر این باشد که یک کاندیدا خروجی مجموعه باشد تا احتمال قابل قبولی برای موفقیت پدید آید.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا