خبرفقط خبرنشست ها و همایش ها

آیت الله مصباحی مقدم: در کشور به دلیل حاکمیت تفکر نولیبرال مشکلاتی وجود داشته که این تفکر باید کنار گذاشته شود.

* رسیدگی به خانواده های کم درآمد و مستضعف در دولت آینده در اولویت قرار گیرد

آیت الله مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست اقتصاددانان و صنعتگران حامی آیت الله رئیسی ضمن تجلیل از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق های رای گفت: این حضور برای نظام ما بسیار ارزشمند بود و به ایران، نظام و ملت ایران آبرو داد و مایه دلگرمی رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: اگر نمی بود برخی مشکلات که طی سالهای اخیر رخ داد ما حتی شاهد حضور بیشتر و پرشوتر مردم بودیم اما متاسفانه نومیدی و یاس در بخشی از مردم ما حاکم شده بود به طوری که به راحتی این نومیدی برطرف نمی شود.

مصباحی مقدم اظهار داشت: هرگاه کار به دست نااهلان افتاده با مشکلاتی مواجه شدیم و هرجا کار به اهلش سپرده شده است کارما رو به بهبود رفته است و اکنون بسیار امیدواریم حال که کار به اهلش سپرده شده مشکلات برطرف شود.

وی گفت: این انتظار به جایی است که رئیس جمهور منتخب مردم پس از تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری کابینه ای را معرفی کند که نشان دهد کارها به اهلش سپرده شده است. در خصوص بحث اقتصاد و صنعت نکات خوبی در مطالب آقای رئیسی بود امیدواریم با همکاری مجلس این مسائل پیش گرفته شود.

مصباحی مقدم با اشاره به اهمیت حل مشکل مسکن مردم اظهار داشت: مسکن بسیاری از کسب و کارها را رونق می بخشد و تعداد نیازمندان مسکن در کشور ما بسیار بالاست و انشالله در ظرف چهار سال بر اساس وعده هایی که داده شده چهار میلیون مسکن ساخته شود که اگر انشالله چنین اتفاقی رخ دهد کار بسیار بزرگی شده است.

وی یادآور شد: اصلاح نظام بانکی و استقلال بانک مرکزی از مسائلی است که باید پیگیری شود. بحث رسیدگی به خانواده های کم درآمد و مستضعف جامعه هم باید در اولویت قرار گیرد. باید کاری کنیم که طبقات مستضعف و ضعیف جامعه اولاً از راه اشتغال فرزندانشان زندگی خوبی را به دست بیاورند و ثانیاً آن مقداری که کمبود دارند از راه کمک های مالی جبران شود تا به این وسیله بتوانند از حداقل حقوق برخوردار باشند.

مصباحی مقدم اظهار داشت: در کشور به دلیل حاکمیت تفکر نولیبرال مشکلاتی وجود داشته که این تفکر باید کنار گذاشته شود ما اقتصاددانان مسلمانی داریم که برای حل مسائل اقتصادی راه حل دارند. اینها باید به میدان بیایند. باید ساختارها اصلاح شود و نباید ساختارها بر مدیران غلبه کند. انشالله که مجموعه های اقتصادی هماهنگی ایجاد شود و همدیگر را یاری و کمک کنند که اگر این اتفاق رخ دهد آثار مبارکی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا