خبرفقط خبرنشست ها و همایش ها

آیت الله مصباحی مقدم: جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان، در انتقال رویدادهای انقلاب اسلامی به نسل جوان کشور نقش آفرین است

آیت الله مصباحی مقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری، جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان در راستای انتقال رویدادهای انقلاب اسلامی به نسل جوان کشور را لازم و ضروری برشمرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز، همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، آیت الله مصباحی مقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری، در جمع اعضای هیات رئیسه، استادان و کارکنان این دانشگاه در مکان سالن احتماعات شهید باهنر، با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، جان تازه ملت ایران را ناشی از دمیده شدن نفس های قدسی حضرت امام خمینی (ره) بر روح مردم ایران دانست و گفت: فراموش نخواهیم کرد شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزدگان، عزت و افتخار را برای ملت ایران رقم زدند.

آیت الله مصباحی مقدم، قوت، قدرت، مدیریت و عزت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) را طی ۳۲ سال رهبری در راستای ادامه راه حضرت امام خمینی (ره) ستودنی خواند و افزود: با هدایت مدبرانه ایشان شاهد عبور موفقیت آمیز از بحران های حاکم شده بر کشور هستیم.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از تجربه انقلاب ایران در قیاس با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی، فرانسه و مصر سخن گفت و تصریح کرد: قدرت تحریف گری و دخالت و دستکاری آمریکا و استکبار جهانی عامل مهم ناکامی و شکست انقلاب صورت گرفته در این کشورها به شمار می رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خطاب به مدیران، استادان و کارکنان فعال دانشگاه فرهنگیان در طول انقلاب اسلامی اظهار داشت: با درک همه تلخی ها و شیرینی ها یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه، فراموشی هاست.

وی، با بیان داستان قوم بنی اسرائیل و رهایی این قوم از چنگال فرعون گفت: هنگامی که قوم بنی اسرائیل از اسارت فرعونیان رهایی یافتند و به مردمی بت پرست رسیدند از حضرت موسی (ع) طلب خدایی قابل رویت کردند. خداوند تبارک و تعالی نیز به حضرت موسی (ع) فرمود: ایام را برای مردم یادآوری کن.

آیت الله مصباحی مقدم، دهه فجر انقلاب و ۲۲ بهمن را از ایام الله دانست و با تاکید بر بیان و یادآوری خاطرات دوران قبل از انقلاب توسط مدیران و استادان دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با توجه به نقش آفرینی و جایگاه خاص و ویزه این دانشگاه در راستای تربیت نسل جوان و نوجوان کشور، انتقال آن خاطرات و رویدادها به نسل جدید لازم و ضروری است.

این مقام مسئول، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را از جمله شعارهای مهم مردم ایران قبل از پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: بنا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) این شعار، خواسته ای فراگیر و صدای یکپارچه مردم ایران در سرتاسر کشور برای غلبه بر حکومت ظلم، بدون در اختیار داشتن سلاح و مهمات بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مخالفت حضرت امام خمینی (ره) در خصوص حرکت و غلبه مسلحانه مردم ایران در رویارویی با حکومت طاغوت را از تفکرات مهم ایشان دانست و افزود: حرکت و ورود مردم به میدان بدون سلاح برای بلند کردن نام حضرت امام (ره)  به خوبی نشان داد، خون بر شمشیر پیروز است.

آیت الله مصباحی مقدم، با اشاره به وابستگی سیاسی کشور قبل از پیروزی انقلاب به غرب و انتخاب مسئولان کشور با اراده آمریکا، انگلیس و روسیه خاطر نشان کرد: مراجعه به تاریخ مکتوب ایران، بیانگر شدت وابستگی سیاسی کشور به غرب است.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، استقلال سیاسی ایران اسلامی در زمان کنونی را چشمگیر ذکر کرد و گفت: استقلال نظامی در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی کشور، کاملا مشهود و نمایان است.

وی، قدرت امنیتی کشور را در قیاس با کشورهای اروپایی مهم خواند و اظهار داشت: رویارویی ایران با تروریست و گروهک های مختلف موجب افزایش تجربیات کسب شده نیروهای امنیتی کشور شده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور، مدیریت صحیح و افزایش توان و قدرت نیروهای امنیتی کشور را عاملی مهم برای بهره مندی برخی کشورها از این تجربیات دانست.

آیت الله مصباحی مقدم، یکی از بارزترین نشانه‌های رژیم طاغوت را وابستگی فرهنگی بی‌حد و حصر به غرب اعلام و افزود: همه امکانات فرهنگی کشور از نظر جهت گیری در خدمت تغییر فرهنگ اسلامی و ایرانی به فرهنگ غرب بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اقتصاد ایران را قبل از انقلاب به شدت وابسته به غرب دانست و با معرفی آمریکا به عنوان بنیانگذار سازمان برنامه در کشور تصریح کرد: برنامه های پنج ساله توسعه ایران توسط آمریکا و به نفع غرب تهیه و تنظیم می شد. ایران نیز با فروش و صادر کردن بیشترین نفت خود به آمریکا و کشورهای اروپایی موتور اقتصادی این کشورها را به حرکت در می آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نرخ بیسوادی کشور در زمان قبل از انقلاب را ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نرخ باسوادی در کشور بالای ۹۷ درصد است.

وی، امید به زندگی در کشور را در قیاس با دیگر کشورها مهم ترین شاخصه علمی ایران برشمرد و با اشاره به بهبود وضع تغذیه، بهداشت و سلامت در سطح کشور یادآور شد: امید به زندگی ۲۵ سال طی مدت گذشت ۴۰ سال از انقلاب، افزایش یافته است. بنابراین این شاخص، عاملی مهم و روشن برای معرفی کشور نسبت به گذشته است.

آیت الله مصباحی مقدم، فعالیت ۷۰ هزار مگاوات نیروگاه برق کشور در قیاس با ۷ هزار مگاوات قبل از انقلاب، افزایش خطوط تلفن، افزایش ۲۰ میلیارد دلاری صادرات سالیانه محصولات پتروشیمی و همچنین افزایش ۴۰ میلیارد دلاری صادرات سالیانه غیرنفتی کشور را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب ذکر کرد و گفت: قبل از انقلاب نامی از انرژی هسته ای، نانو، بایو و فناوری های هوافضا نبود. در حال حاضر با تمام تحریم های حاکم بر کشور شاهد تولید موتور جت، هواپیما، پهپاد و تولید ماهواره و پرتاب آن به فضا هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر دستیابی ایران به قدرت و پیشرفت های علمی چشمگیر خاطر نشان کرد: کدام یک از کشورهای منطقه به چنین قدرت و پیشرفت هایی که ایران با وجود تحریم ها به آن رسیده دست یافته اند؟

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعداد استادان دانشگاه های سراسر کشور قبل از انقلاب را بیش از تعداد جمعیت دانشجویی آن زمان دانست و با اعلام رقم ۱۶۰ هزار نفری جمعیت دانشجویی قبل از انقلاب با اشاره به معدود دوره های دکتری در برخی رشته ها از جایگاه نخست کنونی کشور در منطقه در رشته پزشکی سخن گفت و افزود: امروز کشور از نظر پزشکی، در منطقه و جهان سرآمد است.

این مقام مسئول، بدهی خارجی ایران را در حال حاضر ۸ میلیارد دلار عنوان و با ذکر رقم افزون بر ۱۰۰ میلیارد دلاری دارایی های خارجی ایران تاکید کرد: بیان کلیه دستاوردهای انقلاب خارج از زمان ممکن است. اما مهم ترین دستاورد، عزتی است که ملت ایران به آن آراسته شده است. قدرتی است که ملت ایران کسب کرده است و نقشی است که در منطقه پیدا کرده است.

وی، از اثرگذار بودن ایران بر کشورهای منطقه و جهان سخن گفت و ادامه داد: در حال حاضر الگوی کشورهای لبنان، سوریه، فلسطین و یمن ایران اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عامل تبدیل انتفاضه سنگ فلسطین به انتفاضه موشک را تربیت نیرو و انتقال آموزش ها و فناوری ها دانست و تصریح کرد: با وجود همراه نبودن کلیه کشورهای عربی با مردم فلسطین شاهد خدمات کشور ایران خصوصا در زمینه خدمات آموزشی به این کشور هستیم.

آیت الله مصباحی مقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان با تاکید بر توجه بیش از پیش به توانمندی های داخلی و بهره مندی از توان و ظرفیت جوانان کشور، مدیریت جهادی و پرورش روحیه جهادی را از جمله ضروری ترین نیازمندی های کشور برشمرد و گفت: با توجه ویژه به تولید داخل و رونق اقتصادی شاهد مرتفع شدن مشکلات کشور خواهیم بود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا