خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: آقای رئیسی در انتخاب افراد کابینه شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه باید کابینه دولت بدون ملاحضات حزبی و جناجی شکل گیرد گفت: آقای رئیسی در انتخاب افراد کابینه شایسته سالاری را مدنظر خود قرار دهد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه های اعضای کابینه دولت سیزدهم پرداخت و گفت: رییس جمهور منتخب مردم باید از افرادی در هیأت دولت استفاده کند که از کارآمدی بالایی برخودار باشند.

آیت الله مصباحی مقدم با بیان این که باید آیت الله رئیسی در انتخاب افراد کابینه شایسته سالاری را مدنظر خود قرار دهد، افزود: در هیأت دولت جدید باید از افرادی استفاده شود که دارای روحیه انقلابی بوده و همچنین آنها از توان اجرایی بالایی برای خدمت به ملت برخودار باشند.

وی با بیان اینکه باید اعضای کابینه و هیأت دولت هماهنگی لازم را باهم داشته باشند، بیان کرد: سران و اعضای نهادهای اقتصادی دولت همانند رییس بانک مرکزی، رییس برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی باهم هماهنگ باشند و باید یکی از آنها جنبه ارشد بودن نسبت به سایر نهادها را داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: وجود چنین ویژگی هایی به اعضای کابینه کمک می کند که دولت آینده دولتی توانا، خدمت گزار و تأمین کننده انتظارات مردم باشد.

 وی با بیان اینکه باید کابینه دولت قوی و انقلابی، بدون ملاحظات حزبی و جناجی شکل گیرد، گفت: باید رییس جمهور منتخب، اوضاع کنونی کشور را آسیب شناسی کند و علل و عوامل بروز مشکلات اقتصادی و معضلات جامعه را استخراج کرده و راه حل های مناسب و مورد نیاز حل آسیب ها را ارائه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت جدید با انبوهی از مشکلات مواجه خواهد بود، گفت: دولت کنونی بدهی سنگینی به نهادها، بانک ها، پیمانکاران و سازمان تأمین اجتماعی و صندوق تأمین اجتماعی دارد که کاهش این بدهی ها در دولت جدید حائز اهمیت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تدبیر صحیح کاهش خواهد یافت، افزود: دولت جدید با کاهش هزینه های غیر ضروری و همچنین با استفاده ابزاری مالی اسلامی همچون فروش اوراق مشارکت می تواند برای کسری بودجه مالی خود از مردم کمک بگیرد.

آیت الله مصباحی مقدم اظهار داشت: هدایت و مدیریت صحیح این گونه درآمدها در ضمن اینکه به رشد و توسعه کشور کمک خواهد کرد، سبب کاهش رشد نقدینگی و تورم و افزایش جهش تولید داخلی خواهد شد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا